Raport: jak globalne sieci handlowe promują się w portalach społecznościowych

media spolecznosciowe raport ecommerce

Statystycznie sieci handlowe prowadzą konta na 7 portalach społecznościowych. Rekordziści aż na 13 – wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez firmę badawczą L2.

Badania zostały przeprowadzone wśród 382 globalnych detalistów reprezentujących różne branże m.in. motoryzacyjną, browarniczą, modową, jubilerską czy odzieży sportowej.

Obecność na Facebooku, Twitterze, YouTube czy Instagramie stała się dla detalistów już czymś oczywistym. Wielu z nich prowadzi jednak konta na ponad 10 portalach społecznościowych, a średnia wśród przebadanych firm wyniosła 7,5. Biorąc jednak pod uwagę wciąż ograniczone budżety detalistów, a równocześnie rosnące koszty obecności w social mediach, firmy będą wkrótce musiały wybierać, na jakich portalach pozostać, a z których zrezygnować.

Facebook i Twitter na czele

Absolutnym rekordzistą jest pod tym względem Adidas, który prowadzi konta aż na 13 portalach społecznościowych. Tuż za niemieckim gigantem znalazły się Gap, Uniqlo, ASOS, Honda i Toyota, które mają po 12 kont. Najlepszymi wynikami, pod względem liczby użytkowników, a także wskaźnika ich zaangażowania, mogą z kolei pochwalić się Burberry, Chanel i Dior.

media spolecznosciowe raport L2

Wśród ankietowanych firm, wszystkie miały założone konta na Facebooku, a ponad 96% na Twitterze. Ponad 90% firm ma także konta na YouTube oraz Instagramie. Na kolejnych miejscach znalazły się Google+ (79,1%) oraz Pinterest (75,4%). Wśród portali społecznościowych z regionu Azji i Pacyfiku, najbardziej popularne są chińskie Sina Weibo (59,7%) i WeChat (44%).

Wśród największych portali społecznościowych najszybciej rośnie właśnie chiński Sina Weibo. W ciągu roku liczba założonych kont na tym portalu wzrosła niemal o 100%. Szybko przybywa także kont prowadzonych na portalu Pinterest (wzrost o 98%) i Twitterze (wzrost o 74%).

Konsumenci a social media

Pod względem interakcji użytkowników, czyli liczby polubień czy komentarzy pod daną informacją/zdjęciem (absolute engagement per post), nie ma sobie równych Instagram, który zanotował wzrost tego wskaźnika o 113% licząc rok do roku. Z drugiej strony, poziom ogólnego zaangażowania użytkowników, czyli liczby interakcji podzielonego przezliczbą użytkowników (engagement rate), spadł w przypadku wszystkich czołowych portali społecznościowych od 13% w przypadku Facebooka do 98% w przypadku Google+.

Wygląda na to, że konsumenci zaczynają mieć dość potoku wiadomości, który zalewa ich w social mediach.

 

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring