Nowe funkcje analityczne Google dla sklepów internetowych

Raporty analityczne Google dla e-sklepów

Google wprowadza do powszechnego użytku nowe narzędzie dla właścicieli e-sklepów. Enhanced Ecommerce (Ulepszone E-commerce) jest nową funkcją dostępną w ramach Google Analytics.

Dzięki niej e-sprzedawcy będą mieli wgląd w zintegrowany profil klientów, a także możliwość optymalizacji swojej strony internetowej. Narzędzie zostało zintegrowane z platfromami Shopify, PrestaShop, Blue Acorn dla Magento oraz mShopper.

Narzędzie Enhanced Ecommerce daje wgląd w ścieżkę zakupową klienta, informacje o tym, że dodał on produkt do koszyka, przeszedł na stronę checkout czy sfinalizował zakup. Co ważne, narzędzie to daje możliwość identyfikowania grup klientów, którzy rezygnują z transakcji. Pomaga też optymalizować proces składania zamówienia, a także organizować działania remarketingowe.

Zbadaj porzucone koszyki

Nowe narzędzie posiada również Listy Produktów, dzięki którym można prześledzić, jak klienci zachowują się podczas poszukiwania i oglądania podstron produktowych. Wiedza ta pomaga analizować, jak skuteczne są dostępne w e-sklepie promocje i tworzyć bardziej skuteczną strategię marketingową. Można też sprawdzić, które zestawy produktów mają największą konwersję.

Sprzedawcy dowiedzą się, jaką liczbę produktów zawiera średnio jedna transakcja, sprawdzą średnią wartość zamówienia i liczbę zrealizowanych zwrotów. E-sklepy otrzymają też informację o tym, przy jakich stawkach użytkownicy dodają produkty do koszyków. Narzędzie Enhanced Ecommerce może też analizować dane z aplikacji mobilnych.

Raporty o kuponach i banerach

Google wprowadza też nowe raporty dla Shopping Campaigns, w sekcji Google Analytics. Narzędzie będzie dostępne za kilka tygodni. Pozwoli analizować kampanie i oceniać ich efektywność, sprawdzić, które kategorie produktów najbardziej angażują klientów i które przynoszą najwięcej obrotów. Użytkownicy, którzy zintegrowali konta Adwords i Google Analytics znajdą sekcję raportów na koncie Analytics.

Dostępnych będzie kilka typów raportów. Jednym z nich jest raport kodu partnerskiego, dzięki któremu e-sklepy prześledzą przychody, transakcje i średnią wartość zamówienia na witrynach partnerskich, na których oferują swoje produkty. Te same dane dostępne są dla kuponów, w raporcie kuponu zamówienia. Z kolei raport kuponu produktu daje wiedzę o skuteczności kuponów i o generowanych przez nie przychodach. Natomiast raport promocji wewnętrznych pozwoli śledzić wyświetlenia, kliknięcia oraz współczynnik klikalności wewnętrznych banerów.

Integracja z platformami e-commerce

Rozwiązania Enhanced Ecommerce zostały zintegrowane z platformami Shopify, PrestaShop, Blue Acorn dla Magento oraz mShopper. Sklepy, które działają na jednym z tych silników, mogą korzystać z funkcji po prostu uruchamiając ją na platformie. Funkcję oferują już Shopify i Blue Acorn. PrestaShop i mShopper uruchomią ją w połowie listopada 2014.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring