USA: Amazon wprowadza elektronicznego asystenta zakupowego

amazon echo technologie sprzedaz internetowa

Amazon rozpoczął sprzedaż osobistego głosowego asystenta Echo. Wcześniej podobne rozwiązania wprowadziły m.in. Google (Google Now), Apple (Siri) oraz Microsoft (Cortana). Różnica polega na tym, że asystent Amazonu nie jest aplikacją na smartfona, a fizycznym, stacjonarnym urządzeniem.

Osobisty asystent Echo to urządzenie na stałe podłączone do internetu i korzystające z umieszczonego w chmurze oprogramowania Amazon Web Services. Aby włączyć urządzenie, wystarczy wypowiedzieć jego imię: „Alexa”. Echo reaguje na polecenia głosowe. Można w ten sposób stworzyć np. listę zakupową, która automatycznie zostanie dodana do wirtualnego koszyka.

Urządzenie ma jednak wiele innych funkcji, takich jak odtwarzanie muzyki czy umawianie spotkań. Echo potrafi także odpowiadać na pytania np. z zakresu geografii czy ortografii. Aparat – dzięki podłączeniu do wirtualnej chmury – stale się uczy, zwiększając bazę posiadanych informacji.

Konkurencja dla smartfonów

Echo kosztuje 199 dolarów. Członkowie klubu Amazon Prime zapłacą za nie 99 dolarów. Sucharita Mulpuru, analityczka z firmy badawczej Forrester Research, jest jednak sceptyczna.“To dziwne urządzenie, niezbyt użyteczne. Po co klienci mieli by kupować kolejny gadżet, skoro wszystko co oferuje Echo mają już w swoich smartfonach” – komentuje Mulpuru.

Wszystkie nowe urządzenia Amazon powstają w specjalnych placówkach badawczych Amazona działających pod kryptonimem Lab126. Znajdują się one w miejscowościach Sunnyvale oraz Cupertino w Dolinie Krzemowej.

Łącznie Amazon planuje zainwestować w nie 55 mln dolarów. Obecnie trwają w nich prace nad stworzeniem tzw. inteligentnego zegarka.

Amazon Dash: skaner i mikrofon w jednym

W kwietniu 2014 roku Amazon wprowadził do sprzedaży Amazon Dash – niewielkie urządzenie, dzięki któremu klienci mogą automatycznie dodać potrzebne im produkty do koszyka AmazonFresh, czyli internetowego sklepu spożywczego. Urządzenie ma wbudowany zarówno skaner kodów kreskowych jak i mikrofon. Dzięki temu klient może albo zeskanować produkty znajdujące się w domu, albo dodać je do wirtualnego koszyka za pomocą polecenia głosowego.

Amazon Dash łączy się z internetem przez WiFi i jest zsynchronizowane z kontem w AmazonFresh. Aby sfinalizować zamówienie wystarczy wejść na swoje konto przez stronę internetową lub aplikację mobilną. Dostawa odbywa się następnego dnia.

amazon dash

Amazon Dash

Z kolei Amazon Fire (także wprowadzony do sprzedaży w 2014 roku) to ultranowowczesny smartfon wyposażony jest w cztery kamery frontowe oraz technologię retina. Dzięki temu na ekranie urządzenia możliwe jest wyświetlanie grafik w technologii 3D. Sama zasada działania wyświetlacza został oparta na sposobie wyświetlania hologramów.

Produkt ten został jednak dość chłodno przyjęty przez rynek. A jak twoim zdaniem będzie z Amazon Echo?

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring