Sklep internetowy H&M padł pod naporem odwiedzin klientów

H&M ekspansja online

W kilku krajach świata sklepy internetowe należące do koncernu Hennes & Mauritz AB miały problemy techniczne spowodowane zwiększonym natężeniem ruchu. Polski ten problem nie dotyczył, bo naszym kraju H&M nie prowadzi jeszcze sprzedaży online.

Kolekcja ubrań sportowych Alexandra Wanga spowodowała wzmożony ruch w salonach sprzedaży i w sklepie internetowym marki H&M. „Oferta ta cieszy się wielką popularnością, klienci ustawiali się w kolejce przez naszymi sklepami” – komentuje Hacan Andersson z H&M. W Sydney po ubrania z tej kolekcji czekało przed salonem sprzedaży ponad 500 osób. Strona sklepu internetowego H&M nie wytrzymała zintensyfikowanych odwiedzin i przestała działać. H&M prosiło w komunikacie, żeby użytkownicy spróbowali wejść na nią ponownie później, gdyż serwer jest skrajnie przeciążony.

H&M jako trend na Twitterze

Marka H&M znana jest jako tania sieć odzieżowa, a kolekcje zaprojektowane przez celebrytów świata mody wykorzystywane są raczej jako narzędzie marketingowe. Jest to metoda stosowana przez wiele dużych sieci odzieżowych. Przeważnie akcje promocyjne związane z kolekcjami znanych projektantów spotykają się z dużym zainteresowaniem i generują wzmożony ruch w sklepach. W 2011 roku padła strona sklepu internetowego sieci Target, bo serwery nie udźwignęły ruchu napędzonego przez kolekcję Missioni.

Alexander Wang zaprojektował dla H&M odzież sportową. Ubrania kupić można w sklepie internetowym oraz w 250 sklepach tradycyjnych. Kolekcja składa się z 98 produktów. Obecnie rynek tego typu ubrań się rozwija dynamiczniej niż cała branża fashion. Jak wynika z badań Euromonitor International, jest on wart ok. 350 miliardów dolarów rocznie.

hm sklep internetowy alexander wang

Kolekcja Alexandra Wanga w sklepie internetowym H&M

Aplikacja sprzedażowa H&M

Kolekcja H&M to jeden z popularnych tematów postów na Twitterze, a problemy z funkcjonowaniem sklepu internetowego spowodowały lawinę wpisów od sfrustrowanych klientów. Skarżyli się oni na brak możliwości złożenia zamówienia online i prosili o to, żeby zaprzestać prób wchodzenia na stronę. Informowali się też wzajemnie, że aplikacja sprzedażowa H&M na smartfony działa bez problemów. Ubrania Alexandra Wanga pojawiły się też na eBay, jednak ich cena była dwukrotnie wyższa niż w H&M.

W dniu premiery kolekcji, na sztokholmskiej giełdzie wartość akcji H&M wzrosła o 0,4%, osiągając wartość 294,50 koron (ok. 135 złotych) .

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring