Groupon zmieni się w platformę sprzedażową

grupon platforma zakupowa e-commerce

Groupon chce się stać się czymś więcej niż tylko serwisem z ofertami zakupów grupowych. Według Erica Lefkofsky’ego, dyrektora generalnego firmy, portal wkrótce stanie się platformą zakupową na wzór eBay czy Amazon.

Obecna strategia firmy okazała się niewystarczająca. Teraz Groupon chce się stać platformą zakupową skierowaną głównie na urządzenia mobilne. Niedawno firma wprowadziła program lojalnościowy dla klientów oraz geolokalizacje.

Rozwój aplikacji mobilnej

Co więcej, firma planuje odejść od mailowej formy wysyłania informacji (która coraz częściej traktowana jest przez konsumentów jako spam) i skupić się na rozwiązaniach mobilnych, w szczególności w dedykowanej aplikacji mobilnej. Obecnie już tylko jedna czwarta dochodów firmy jest generowana w wyniku powiadomień mailowych. A jeszcze kilka lat temu ponad połowa dochodów powstawało w wyniku wysyłania e-maili.

Według właśnie ogłoszonych planów w 2015 roku Groupon przewiduje 15% wzrostu dochodów, które w sumie mają wynieść 3,6 miliardów dolarów. Do 2017 roku dalszy wzrost ma wynieść kolejnych 20%. Oczywiście największa część dochodów pochodzi i pochodzić będzie ze Stanów Zjednoczonych gdzie Groupon odnotowuje największy wzrost popularności. W tej chwili liczba korzystających z serwisu Groupon na całym świecie toe 53 miliony osób.

Usługa geolokalizacji

Latem 2014 roku gruntownie przebudowana została brytyjska wersja serwisu. Zmieniony został m. in. pasek wyszukiwania, a przeglądanie ofert wzbogacono o funkcje geolokalizacji. Inny jest też format zdjęć. Powstały sekcje tematyczne, na przykład związane ze świętami Bożego Narodzenia.

Na stronie głównej lepiej widoczny jest pasek wyszukiwania na górze strony. Pojawiają się też sugestie, które pozwalają klientom łatwo znaleźć typ transakcji, której akurat poszukuje klient.

Groupon w Polsce

Każdy wynik wyszukiwania wyświetlany jest wraz z zestawem filtrów, które ułatwiają kupującemu dotarcie do właściwej kategorii w zależności od jego zainteresowań.

brytyjska wersja serwisu groupon

Brytyjska wersja serwisu Groupon

Podobne zmiany  rok wcześniej zostały wprowadzone w USA. Kiedy zmieni się polska wersja serwisu, jeszcze nie wiadomo. W naszym kraju Groupon ma ok. dwóch milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, a jeden użytkownik zawiera 5-6 transakcji rocznie.

Wiadomo za to, że Groupon za wszelką cenę chce wejść ze swoją ofertą na rynki azjatyckie. Firma obecnie analizuje rentowność ekspansji oraz poszukuje partnerów dzięki którym mógłaby rozpocząć działalność w Chinach oraz innych państwach regionu.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring