Raport eBay: jak click & collect wpływa na sprzedaż w Wielkiej Brytanii

ebay strategia sprzedaży online

Firma eBay opublikowała raport, który przewiduje zachowania Brytyjczyków robiących zakupy podczas najbliższego okresu świątecznego. Okazuje się, że kupujący w systemie click & collect wydadzą średnio o 27 funtów więcej od pozostałych klientów.

Podczas zakupów świątecznych korzystający z usługi click & collect działają kompulsywnie i zamawiają produkty, na które nie zdecydowali by się w innych okolicznościach. Robi tak co czwarty kupujący. Oznacza to, że podczas nadchodzącego szczytu zakupowego do kas sprzedawców wpłynie dodatkowe 1,15 miliarda funtów.

Formy odbioru zamówień online

Co więcej, co czwarta osoba odbierająca zakupy w systemie click & collect odwiedza przy tej okazji sąsiednie sklepy stacjonarne i robi w nich kolejne zakupy. To własnie dzięki click & collect detaliści zauważają wzmożony ruch i zainteresowanie tradycyjnymi sklepami. Trend ten idzie wbrew przewidywaniom części ekspertów i sprzedawców, którzy obawiali się mniejszej liczby odwiedzin w sklepach i galeriach handlowych kosztem sprzedaży online.

Przychody pochodzące ze sprzedaży produktów zamówionych online i odebranych w zwykłych sklepach wyniosą łącznie trzy miliardy funtów – o 40% więcej niż w ubiegłym roku (podczas sezonu świątecznego 2013 było to  2,1 miliarda funtów).

Opóźnienia zamówień internetowych

Jasno widać, że click & collect stało się jedną z najbardziej popularnych form odbioru zamówień.

Konsumenci cenią sobie fakt, że sami decydują kiedy odbiorą swoje zamówienie i nie muszą godzinami wyczekiwać kuriera. Jest to szczególnie istotne podczas okresu świątecznego gdy firmy kurierskie nie nadążają za rosnącą liczbą wysyłanych przesyłek, a znaczna część paczek ma opóźnienia. Klienci korzystający z click & collect są też zadowoleni z możliwości fizycznego przeglądania oferty sklepu podczas odbierania zamówień internetowych.

Argos współpracuje z eBay

W Wielkiej Brytanii eBay współpracuje z siecią Argos wykorzystując sieć 65 tysięcy sklepów tego detalisty. Dzięki współpracy klienci eBay mogą odbierać swoje zamówienia w sklepach Argos, gdzie oczywiście mogą robić dodatkowe zakupy

Współpraca obu firm trwa od 2013 roku. Jednym z pierwszych detalistów, który skorzystał z tej formy logistyki była firma My1stWish specjalizująca się w sprzedaży obuwia na platformie eBay. Według danych firmy obecnie aż 10% klientów korzysta z dostaw click & collect, a liczba klientów wybierająca tę formę odbioru zamówień stale rośnie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring