Wielka Brytania: sieć Sainsbury’s z innowacyjną aplikacją mobilną

aplikacja zakupy omnichannel sainsburys

Brytyjska sieć supermarketów Sainsbury’s testuje nową aplikację, która prowadzi klientów do wybranych produktów w sklepie tradycyjnym i pozwola zrobić zakupy bez stania w kolejce do kasy.

Wystarczy dodać produkty do koszyka poprzez aplikację w telefonie i pozwolić, by program poprowadził nas po sklepie niczym nawigacja satelitarna w terenie. Po znalezieniu wybranych produktów, wystarczy je zeskanować telefonem i zapłacić mobilnie stojąc jeszcze przy sklepowej półce. W ten sposób kolejki do kas, zmora każdego klienta supermarketu, już wkrótce mogą odejść do historii.

in store shoppin app

Tradycyjne kasy zastąpi program w telefonie

.

Szybsze zakupy dzięki technologii

Aplikacja pozwoli klientom zrobić zakupy szybciej, bez konieczności błędnego krążenia między regałami. Proces płacenia za zakupy zajmie klientowi zaledwie kilka sekund.

„Z punktu widzenia klientów zakupy wcale nie rozpoczynają się na progu naszych sklepów. Kupujący, zwłaszcza ci robiący zakupy cyklicznie,  mając ograniczoną ilość czasu, wcześniej przygotowują listę zakupów. Te same osoby cenią sobie przy tym doświadczenie jakim są zakupy tradycyjne. Dlatego stawiamy na rozwiązania i technologie, które w rewolucyjny sposób zmieniają proces zakupowy” – powiedział Jon Rudoe, Dyrektor Rozwiązań Technologicznych w Sainsbury’s.

in store shopping app infographic

Schemat działania nowej aplikacji Sinsbury’s

Dzięki nowej aplikacji, klienci będą też mogli zapełnić wirtualny koszyk używając urządzenia mobilnego, jeszcze przed pójściem do sklepu. W sklepie aplikacja błyskawicznie pokieruje klientów do wybranych produktów.

Zakupy z aplikacją Sainsbury’s

System pozwalający na skanowanie produktów i płacenie za nie bez kontaktu z kasjerem ma być w przyszłości podstawą sprzedaży w sklepach Sainsbury’s. Supermarket już wcześniej wprowadził płatności mobilne we współpracą w firmą Zapp. Jaki system płatności zostanie wykorzystany w nowej aplikacji na razie pozostaje tajemnicą.

W tej chwili nowy system sprzedaży jest testowany w jednej z placówek w londyńskiej dzielnicy Wandsworth. Pod koniec 2015 usługa ma się stać dostępna dla posiadaczy wewnętrznej karty lojalnościowej Nectar.

Siec supermarketów Sainsbury’s zajmuje trzecie miejsce pod względem udziału w brytyjskim rynku (16,4%), po Tesco (32%) i Asdzie (16,6% udziału). Sieć powstała ponad 130 lat temu i zatrudnia około 150 tys. osób w 769 sklepach.

Reklama

SCF 2017 Spring