Integer.pl inwestuje w inkubator technologii e-commerce

technologie mobilne ecommerce

Integer.pl SA i Midven SA – fundusz inwestycyjny notowany na NewConnect – zainwestowały w spółkę InQuibit (Mlogos), która jest inkubatorem nowych technologii e-commerce.

Celem spółki są inwestycje w projekty i pomysły w obszarze logistyki oraz handlu internetowego, które jednocześnie mogą być kompatybilne dla usług Grupy Integer.pl. Integer.pl jest większościowym udziałowcem inkubatora.

Zmiany na rynku e-commerce

„Zamierzamy skupiać swoją uwagę inwestycyjną na przedsięwzięciach, które potencjalnie tworzą efekty synergii z usługami grupy Integer.pl. Interesują nas głównie projekty z obszaru rozwiązań e-commerce, które jednocześnie można adaptować na wielu rynkach, na których rozwijana jest sieć Paczkomatów InPost” – powiedział Rafał Markiewicz, prezes zarządu InQubit.

Rafal Markiewicz InQubit

Rafał Markiewicz, prezes zarządu InQubit

„Paczkomaty InPost rewolucjonizują dostawy i rynek e-commerce na każdym rynku, na który wchodzą. Ale to tylko mała próbka możliwości automatyzacji usług logistycznych. Nasze urządzenia można zastosować w wielu obszarach – czego dowodem są Pralniomaty Hi’Shine, wdrażane przez Aqmet i obsługiwane logistycznie przez InPost. Mamy masę pomysłów na to, jak wykorzystać potencjał paczkomatów we wszystkich krajach, gdzie budujemy własne sieci automatycznych terminali click & collect” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Komunikacja z klientami

„Inkubator będzie docelowo koncentrował się na rozwiązaniach mobilnych, ułatwiających komunikację z użytkownikami korzystającymi z usług wdrażanych w Grupie Integer.pl” – dodał Andrzej Zając, prezes zarządu Midven. Docelowo Mlogos Sp. z o.o. dokona zmiany nazwy na InQubit Sp. z o.o. Midven SA objęła 23,5% udziałów w spółce Mlogos Sp. z o.o.

Paczkomaty InPost są już dostępne na 22 międzynarodowych rynkach. Oprócz Polski kraje w których można z nich korzystać to Australia, Chile, Wielka Brytania, Włochy, Francja, Irlandia, Islandia, Litwa, Łotwa, Ukraina, Estonia, Rosja, Cypr, Słowacja, Malezja, Czechy, a także:, Kolumbia, Arabia Saudyjska, Kostaryka, Salwador oraz Gwatemala.

Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3,5 tysiąca paczkomatów. Spółka planuje instalację kolejnych 6 tysięcy terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring