Startup Realdeal: nowe narzędzie social commerce

kampanie social commerce w Realdeal

Polski startup Realdeal, wprowadza na rynek narzędzie Launcher służące do prowadzenia kampanii promocyjnych w social media. Od pierwszego grudnia uruchamia jego wersję w modelu SaaS.

Aplikacja Launcher stworzona przez firmę Realdeal służy do prowadzenia kampanii sprzedażowych w mediach społecznościowych, na blogach oraz stronach partnerskich.

Sposób na social commerce

Sklep internetowy konfiguruje kampanię w panelu administracyjnym, której efektem jest landing page. Następnie wybiera, w których kanałach chce ją przeprowadzać. Obecnie może to być Facebook, inne serwisy społecznościowe, mailing a także blogi i inne witryny partnerskie, w których sklep promuje swoją ofertę.

Twórca kampanii publikuje ją w wybranych przez kanałach komunikacji. W zamian za udostępnienie oferty użytkownicy otrzymują unikalny kod promocyjny do oferty na lepszych warunkach, niż gdyby pobrali go prywatnie. Cały proces może przebiegać na stronie głównej Facebooka lub na ulubionym blogu.

Do tej pory narzędzie Launcher funkcjonowało w wersji beta, a zarządzaniem kampaniami zajmował się zespół Realdeal. Firma przeprowadziła ponad 100 kampanii w social media, dla takich firm jak Foodpanda, PizzaPortal.pl czy Showroom. Od 1 grudnia ruszy wersja otwarta w modelu SaaS. Klienci firmy będą mogli sami zarządzać swoimi promocjami.

Klient ambasadorem marki

Jak informuje Dawid Pacha, współzałożyciel Realdeal, celem kampanii jest zwiększenie sprzedaży poprzez ambasadorów marki, gdyż internauci bardziej ufają rekomendacjom swoich znajomych, niż obcym ludziom i firmom.

Social commerce w wielu kanałach

Realdeal ma też własną bazę użytkowników, którzy mogą logować się do serwisu za pomocą konta na Facebooku i Google. “Zależy nam na tym, aby monetyzować kanały, za pomocą których dana marka już komunikuje się ze swoimi klientami. Dla sklepów internetowych, które współpracują z blogerami i innymi stronami partnerskimi, mamy w ofercie opcję dla programów afiliacyjnych. Dzięki nim można zarządzać kampaniami prowadzonymi np. na blogach i badać, ile kodów zostało pobranych dzięki poszczególnym partnerom” – wyjaśnia Dawid Pacha w rozmowie z Evigo.

Firma Realdeal została założona przez Andrzeja Marka oraz Dawida Pachę. Andrzej przed Realdealem pracował jako developer w SHOWROOMie oraz współtworzył SaaSowy startup SeeNext. Dawid zdobywał doświadczenie w agencjach social media oraz był współpwórcą platformy z gotowymi aplikacjami na Facebooka o nazwie Socialdesk.  Z usług Realdeala korzystają głównie marki modowe, takie jak Unhuman czy Mr. Gugu’s, a także inne firmy e-commerce skupione na performance marketingu, takie jak PizzaPortal.pl, czy Foodpanda. Ta ostatnia korzysta z usług Realdeal do prowadzenia kampanii na rynkach międzynarodowych.

Reklama

SCF 2017 Spring