DHL będzie dostarczał paczki do samochodów Volvo

volvo dhl sprzedaz internetowa

Należąca do Deutshe Post AG firma DHL prowadzi z koncernem Volvo rozmowy o współpracy przy dostarczaniu przesyłek bezpośrednio do samochodów.

Wcześniej Szwedzki producent tak przystosował swoje samochody, aby dostawcy i firmy kurierskie mogły umieszczać paczki w zaparkowanym samochodzie, bez obecności właściciela.

Volvo rozpoczął w październiku pilotażową wersję usługi “Roam delivery service”. Umożliwia ona kurierom dostarczenie paczki do zaparkowanego samochodu. Towar może być dostarczony w dowolne miejsce i w dowolnym momencie. Właściciel nie musi być przy tym obecny, nie ma też potrzeby udostępniania nikomu kluczyków do auta. Bagażnik Volvo otwierany jest za pomocą jednorazowego wirtualnego kluczyka, który po wykorzystaniu przez kuriera, dezaktywuje się.

Aplikacja Volvo On Call

Jak dowiedziała się agnecja Bloomberg, współpracą przy tym projekcie interesuje się firma kurierska DHL. Obecnie trwają rozmowy pomiędzy firmami, w najbliższych tygodniach możemy się spodziewać informacji o ich rezultacie. Informacja pochodzi z poufnych źródeł, żadna z firm nie potwierdziła doniesień Bloomberga.

Usługa „Roam delivery service” wykorzystuje telematyczną aplikację Volvo On Call. Dzięki niej kierowcy mogą również włączyć zdalnie podgrzewanie lub klimatyzację, albo sprawdzić poziom paliwa za pomocą smartfona.

http://www.youtube.com/watch?v=-WTEUGfC63M

Pilotażowa wersja usługi testowana była pod koniec 2013 roku na terenie Göteborga. W programie brało udział 100 uczestników, którzy przyjmowali przesyłki w bagażnikach samochodów Volvo. Przy projekcie współpracował szwedzki sklep internetowy Linas Matkasse AB, a także norweski operator pocztowy Posten Norge.

Logistyczny przełom w e-commerce

Volvo twierdzi, że 86% osób, które korzystały z pilotażowej wersji usługi stwierdziło, że pozwala ona oszczędzić czas. Jak twierdzą przedstawiciele Volvo, usługa ta jest bardziej ekologiczna niż tradycyjne dostawy, pomoże również klientom zaoszczędzić pieniądze.

Jak podaje firma, 60% klientów zamawiających produkty przez internet napotkało w ubiegłym roku problemy z systemem dostaw. Straty dla branży spowodowane przez niedostarczone przesyłki szacuje się na miliard euro rocznie.

Aplikacja Volvo On Call dostępna jest w 20 krajach. Jeśli DHL zdecyduje się współpracować przy usłudze „Roam delivery service”, stanie się ona dostępna na wszystkich spośród tych 20 rynków, gdzie operuje DHL, w tym np. w Chinach.

Tagi:,

Reklama

SCF 2017 Spring