Strategiczna współpraca amerykańskiego Gap z europejskim Zalando

Produkty Gap będą sprzedawane w sklepie internetowym Zalando

Ubrania marki Gap dostępne będą we wszystkich europejskich sklepach Zalando od lata 2015 roku.

Amerykański sprzedawca wprowadzi do sklepu internetowego Zalando ubrania i akcesoria dla kobiet, mężczyzn, dzieci i niemowląt.

Marka Gap już nie tylko solo

„Ta współpraca stanowi pierwszy krok marki Gap do wejścia w sprzedaż online na multibrandowych platformach na terenie Europy. Po raz pierwszy kolekcja Gap pojawi się w sprzedaży online obok innych marek.” – komentuje Stefan Laban, wiceprezes ds. sprzedaży międzynarodowej w Gap. „Zalando to jeden z najpopularniejszych europejskich sklepów internetowych z branży fashion. Miesięcznie odwiedza go ponad 100 milionów użytkowników.” – dodał.

Marka Gap jest obecna w Europie już od 1987 roku, kiedy otworzyła pierwszy salon sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Od tamtej pory sieć sklepów stacjonarnych marki znajdujących się na terenie Europy wzrosła do 190 salonów własnych i 33 lokali franczyzowych.

Skuteczny marketing

Marka Gap prowadzi na rynku europejskim swój własny sklep internetowy w językach: angielskim, niemieckim, hiszpańskim i niderlandzkim. Za jego pośrednictwem można zamawiać produkty do 26 krajów europejskich, w tym do Polski. Z kolei Zalando prowadzi na 15 europejskich rynkach dedykowane sklepy w lokalnych językach, dostosowane do preferencji konsumentów z poszczególnych krajów.

Zalando oferuje też klientom darmową dostawę i darmowe zwroty w ciągu 100 dni, co czyni go niezwykle konkurencyjnym sprzedawcą internetowym na rynku europejskim. Firma przeznacza też ogromne środki na promocję: oprócz reklam internetowych i działań remarketingowych, pozytywnie ocenianych przez ekspertów z branży, inwestuje w reklamę internetową oraz eventy promocyjne.

Dotrzeć do klientów Zalando

W połowie listopada w warszawskich Złotych Tarasach pojawił się czterodniowy pop-up store. Wydarzenia związane z jego promocją przyciągnęły środowiska celebrytów i blogerów. W związku z tym otwarcie sklepu trafiło na łamy prasy plotkarskiej, popularyzując w Polsce markę Zalando.

Zalando jest więc dla Gap atrakcyjnym partnerem oraz sposobem na rozpowszechnienie w Europie marki i produktu niewielkim nakładem środków.

Europejski lider pure-play

Amerykański Gap jest jednym z największych globalnych sprzedawców odzieży, akcesoriów oraz kosmetyków dla mężczyzn, kobiet, dzieci i niemowląt. W portfolio firmy znajdują się marki: Gap, Banana Republic, Old Navy, Piperlime, Athleta oraz Intermix. Produkty Gap są dostępne w ponad 90 krajach, sprzedawane w 3100 salonach własnych, ponad 300 sklepach franczyzowych oraz za pośrednictwem sklepów internetowych.

Niemiecka firma Zalando jest wiodącym europejskim internetowym sprzedawcą pure-play z branży fashion. Na rynku obecna jest od sześciu lat. W ofercie sklepu znajdują się produkty 1500 marek międzynarodowych i lokalnych, a także produkty marki własnej. Zalando prowadzi sklepy na rynku austriackim, belgijskim, duńskim, fińskim, francuskim, greckim, włoskim, holenderskim, luksemburskim, norweskim, hiszpańskim, szwedzkim, szwajcarskim, polskim i brytyjskim.

Konkurencja poprzez warunki dostawy

Zalando dostarcza produkty z trzech centrów logistycznych znajdujących się w Niemczech. Charakterystyczną cechą biznesu Zalando jest oferowanie klientom darmowych dostaw oraz darmowych zwrotów w przeciągu 100 dni. Sklepy internetowe Zalando przyciągają 100 milionów użytkowników miesięcznie. 40% ruchu na stronach pochodzi z urządzeń mobilnych. W roku obrotowym zakończonym 30 czerwca 2014 firma zanotowała dwa miliardy euro obrotu.

Tagi:,

Reklama

SCF 2017 Spring