Raport: skokowy wzrost znaczenia instagrama w sprzedaży internetowej

Instagram – idealne środowisko dla e-sprzedawców

Rosnąca popularność aplikacji Instagram stwarza kolejne możliwości dla detalistów sprzedających swoje artykuły w sieci, czego przykładem jest między innymi niezwykle szanowana i popularna amerykańska marka modowa, Michael Kors.   

Raport przygotowany przez firmę badawczą L2 pokazuje, że media społecznościowe jak YouTube, Facebook, Twitter czy Instagram są dla e-sprzedawców idealnym środowiskiem. Prawie wszystkie firmy mają swój własny profil na Facebooku, 96% na Twitterze, a ponad 90% na Instagramie i YouTube. 

Lider wśród mediów społecznościowych 

Z badań przeprowadzonych przez Forrester Research dowiadujemy się, że to Instagram jest liderem, jeśli chodzi o zwracanie zainteresowania potencjalnych klientów, będąc tym samym 58 razy skuteczniejszy niż Facebook i 120 razy skuteczniejszy niż Twitter. Jest to zasługą stale rosnącej liczby użytkowników serwisu Instagram, która przekroczyła już 200 milionów, stwarzając idealne warunki dla internetowego handlu. 

Michael Kors na Instagramie

Ogromna liczba fanów marki Michael Kors stała się podstawą do stworzenia możliwości dokonania zakupów bezpośrednio poprzez Instagram dla ponad 3 milionów obserwujących oficjalny profil firmy. 

Czytaj: RAPORT: 7 SPOSOBÓW NA SUKCES W ERZE OMNICHANNEL

Aby zakupić produkt, trzeba posłużyć się specjalnym hasztagiem – #InstaKors – Like it. Shop it. Own it i oczywiście posiadać konto w serwisie Instagram. 

#InstaKors magnesem na klientów

Produkty marki Michael Kors można znaleźć na Instagramie pod hasztagiem #InstaKors, którym są oznaczone. Baza zdjęć jest wygodna do przeglądania, a gdy klient zdecyduje się na kupno któregoś z produktów, wystarczy, że polubi konkretne zdjęcie. Po chwili na jego skrzynce pocztowej pojawia się odnośnik do strony internetowej sklepu, gdzie dochodzi do sfinalizowania transakcji. 

Przenoszenie zakupów na stronę internetową to naprawdę mądre posunięcie, które może skutkować zwiększeniem obrotów sklepu, bo w wielu przypadkach zaciekawiony klient sprawdzi również inne sprzedawane przedmioty, których nie widział na Instagramie, gdzie znajdują się nie wszystkie produkty, ale tylko te wzbudzające największe zainteresowanie wśród klientów odwiedzających stronę. 

Marka Michael Kors planuje sukcesywnie poszerzać swoją instagramową ofertę i w okresie świątecznego szczytu zakupowego zaprezentować aż 60 produktów gotowych do sprzedaży. 

Klipy video

Jedną z możliwości oferowanych przez serwis Instagram są również krótkie filmiki, z chęcią wykorzystywane przez e-sprzedawców do reklamowania produktów. 

Z takiej formy korzystają już niektóre firmy odzieżowe, ale i takie, które zajmują się zgoła czym innym, np. dystrybucją filmów czy gier. Są to m.in.: Banana Republic, CW, Disney 

1 myśl na “Raport: skokowy wzrost znaczenia instagrama w sprzedaży internetowej

  1. Pingback:Raport: niska skuteczność powiadomień push | EVIGO

Dodaj komentarz