Raport: skokowy wzrost znaczenia Instagrama w sprzedaży internetowej

instagram marketing reklama wideo ecommerce

Wraz ze wzrostem popularności serwisu Instagram rośnie również grono detalistów wykorzystujących to medium do zwiększenia sprzedaży online. Tak zrobiła m.in. znana amerykańska marka modowa Michael Kors.

Obecność na Facebooku, Twitterze, YouTube czy Instagramie stała się dla detalistów już czymś oczywistym. Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę badawczą L2, obecnie już niemal wszystkie firmy mają założone konta na Facebooku, a ponad 96% na Twitterze. Ponad 90% firm ma także konta na YouTube oraz Instagramie.

Instagram przyciąga uwagę internautów

Co więcej, według badania przeprowadzonego przez firmę Forrester Research, Instagram jest najskuteczniejszą platformą do angażowania uwagi klientów wśród wszystkich portali społecznościowych. Tworzy on 58 razy większe zaangażowanie klientów niż Facebook i 120 razy większe niż Twitter. Liczba użytkowników serwisu przekroczyła już 200 milionów i stale rośnie. To wszystko sprawia, że Instagram jest również coraz częściej wykorzystywany przez e-sprzedawców.

Miliony śledzą profil Michael Kors

Stronę marki Michael Kors na Instagramie śledzi ponad 3,1 mln osób. To gigantyczne grono potencjalnych klientów. Dlatego marka postanowiła wyciągnąć do nich dłoń i uruchomiła możliwość dokonywania zakupów prosto z jej profilu na Instagramie.

Aby dokonać zakupów za pośrednictwem #InstaKors – Like it. Shop it. Own it. wystarczy podać swoje imię i nazwisko, adres mailowy oraz nazwę użytkownika na serwisie Instagram.

Zakupy z hasztagiem #InstaKors

Po zarejestrowaniu się klienci mogą przeglądać zdjęcia produktów zamieszczone w serwisie. Są one oznaczone specjalnym hasztagiem #InstaKors. Jeżeli któryś z produktów przypadnie klientowi do gustu, wystarczy polubić dane zdjęcie. Po chwili na jego skrzynkę mailową trafi bezpośredni link do sklepu internetowego Michael Kors.

To sprytne rozwiązanie. Klient, który wejdzie do e-sklepu aby dokończyć swoje zakupy rozpoczęte na Instagramie, być może zdecyduje się kupić coś dodatkowego, albo przynajmniej przejrzy pełną ofertę dostępną w internecie.

Do przygotowania oferty na Instagramie marka posłużyła się statystykami, które wskazały jakie posty i produkty cieszyły się największą popularnością wśród odwiedzających stronę. W trakcie świątecznego szczytu zakupowego poprzez Instagrama Michael Kors chce promować i sprzedawać ok. 60 produktów.

Video reklama w mediach społecznościowych

Instagram to nie tylko dobra platforma do sprzedaży produktów online. To także wymarzone miejsce na zamieszczenie reklamy.

Filmy wideo stają się coraz bardziej popularną formą reklamy wykorzystywaną przez sklepy internetowe. Instagram już kilka miesięcy temu wprowadził do swojego fotograficznego portalu społecznościowego reklamy statyczne. Teraz oferuje także możliwość udostępniania krótkich klipów video.

Wśród pierwszych firm, których reklamy pojawiły się na portalu znalazła się znana firma odzieżowa Banana Republic, a także amerykańska sieć telewizyjna CW, koncern Disney oraz wydawca i producent gier Activision. Wszystkie reklamy trwają zaledwie 15 sekund i prezentują nowe kolekcje, produkty, seriale oraz filmy.

 

 

Reklama

SCF 2017 Spring