Badanie: dwa miliardy mobilnych klientów w 2017 roku

rośnie globalnba liczba transakcji mobilnych

Globalnie liczba konsumentów, którzy będą przeprowadzali transakcje online za pomocą smartfonów i tabletów, wyniesie do 2017 dwa miliardy – wynika z najnowszego raportu firmy Juniper Research.

Obecnie liczbę mobilnych klientów sklepów internetowych szacuje się na 1,6 miliarda. Jak wynika z raportu Mobile Commerce Markets: Key Sector Strategies, Opportunities & Forecasts 2014-2019, rośnie liczba osób, które za pomocą smartfonów korzystają z usług bankowych oraz kupują produkty online.

Sprzedaż mobilna prześcignie online

Są to klienci, którzy przerzucają się z tradycyjnych komputerów i laptopów na tablety i smartfony, albo właśnie przez urządzenia mobilne pierwszy raz zamawiają produkt czy usługę. Z raportu wynika, że na niektórych rozwiniętych rynkach liczba transakcji przeprowadzonych na urządzeniach mobilnych będzie stanowiła więcej niż połowę wszystkich transakcji online.

Z raportu Juniper Research wynika również, że rynek płatności zbliżeniowych jest najbardziej rozwinięty w Japonii i Korei Południowej, w innych krajach natomiast ma jeszcze spory potencjał wzrostu. Oczekuje się, że rynek ten znacznie przyspieszy dzięki pojawieniu się na rynku Apple Pay.

Integracja z social media

Podkreśla się również, że na rynkach wschodzących urządzenia mobilne pełnią ważną funkcję jako pierwsze miejsce styku z usługami finansowymi. Dzieje się tak dzięki wprowadzeniu portfeli mobilnych, a wraz z nimi usług dodatkowych, takich jak programy oszczędnościowe czy ubezpieczenia.

W raporcie zauważa się również rolę social mediów. Przyspieszają one rozpowszechnienie się na świecie handlu mobilnego. Jak zauważa autor raportu dr Windsor Holden: „Marki i sprzedawcy powinni z pewnością starać się integrować swoje oferty z nośnikami takimi jak Facebook czy ForSquare. Taka integracja pozwala skuteczniej dotrzeć z ofertą do określonych grup demograficznych.

Transakcje mobilne coraz droższe

Eksperci Juniper Research podkreślają również, że klienci korzystający z urządzeń mobilnych do robienia zakupów, troszczą się przede wszystkim o bezpieczeństwo transakcji.

Mimo że wzrost liczby transakcji mobilnych jest w krajach rozwijających się stosunkowo niższy, ich wartość stale rośnie. Klienci coraz śmielej dokonują droższych transakcji, korzystając z dedykowanych aplikacji sprzedażowych. Do przeprowadzania transakcji zachęcają ich coraz bardziej atrakcyjne treści i rich media.

Globalny raport

W raporcie uwzględniono dane z ośmiu najważniejszych rejonów świata: Ameryka Północna, Ameryka Łacińska, Europa Zachodnia, Europa Środkowo-Wschodnia, Daleki Wschód i Chiny, Indie, rejon Azji i Pacyfiku oraz Bliski Wschód.

Firma Juniper Research świadczy usługi analityczne i sporządza raporty, głównie dla branż związanych z nowymi technologiami.

Reklama

SCF 2017 Spring