Raport: zachodni detaliści przechodzą na e-paragony

elektoniczne paragony Argos

Sieci handlowe rezygnują z papierowych rachunków. W zamian chcą wysyłać klientom e-paragony z informacją co i za ile kupił. Tak zrobiły już m.in. brytyjska sieć Argos, czy amerykański gigant Walmart.

W obecnych czasach, gdy większość transakcji jest przeprowadzana i zapisywana cyfrowo, sieci handlowe mogą z powodzeniem zrezygnowaćz rachunków papierowych. Zwłaszcza, że są one szkodliwe dla środowiska i uciążliwe dla klientów.

E-rachunki źródłem informacji

Proekologiczność i wygoda klientów to jednak nie jedyna zaleta e-rachunków. Dla sieci handlowych to doskonałe narzędzie do analizy zachowań zakupowych klientów, wysyłania im spersonalizowanej oferty, organizowania konkursów, oferowania kuponów rabatowych, przedstawiania nowości produktówych czy prowadzenia programów lojalnościowych.

A to wszystko za pośrednictwem maila, strony internetowej bądź mobilnej aplikacji.

Lista zakupowa w mobilnej aplikacji

Licząca 750 sklepów brytyjska sieć Argos, która oferuje artykuły gospodarstwa domowego i wyposażenia mieszkań, przechodzi pełną cyfryzację. Jednym z jej aspektów jest uruchomienie systemu umożliwiającego wystawianie i wysyłanie klientom e-paragonów. Rachunki i gwarancje są wysyłane na skrzynkę mailową klientów. Tą samą drogą otrzymują również informacje o nowej ofercie.

Jeszcze dalej poszła amerykańska sieć supermarketów Walmart. E-paragony trafiają nie na skrzynkę mailową, tylko do specjalnej zakładki w mobilnej aplikacji Walmartu. Klient może potem w dowolnej chwili prześledzić historię swoich zakupów, ale również automatycznie dodać wcześniej kupiony produkt do wirtualnego koszyka.

Były szef Tesco inwestuje 

“Za pomocą tej aplikacji klienci mogą przygotować wirtualną listę zakupów, a my możemy zaproponować im inne, lepsze produkty w podobnych cenach. Możemy im także przypomnieć, co i kiedy powinni kupić. Chcemy pomóc im zaoszczędzić pieniądze i czas” – podkreśla Wendy Bergh, vice president of mobile and digital strategy w firmie Walmart Global Ecommerce.

W obu przypadkach za techniczny aspekt procesu odpowiada platforma eReceipts. Na czele tej brytyjskiej firmy stoi Ian Maclaurin, były szef Tesco. Jak podkreślają twórcy platformy, aplikacja z elektronicznymi rachunkami to świetne narzędzie analityczne: rozumiejąc co, gdzie i kiedy kupują klienci, znacznie łatwiej można przygotować skuteczną kampanię marketingową i strategię merchandasingową.  

 

Reklama

SCF 2017 Spring