Wielka Brytania: wirtualna rzeczywistość w salonach Audi i Thomas Cook

 

rozszerzona rzeczywistość w salonach Thomas Cook

Brytyjski touroperator Thomas Cook wprowadził elementy rozszerzonej rzeczywistości do jednego ze swoich salonów sprzedaży.

Na początku listopada 2014 roku podczas londyńskich targów WTM, Thomas Cook zapowiedział, że będzie wykorzystał rozszerzoną rzeczywistości (AR) w swoim biznesie. Doradca ds. technologii John Straw poinformował wtedy, że firma pracuje nad opracowaniem technologii, która pozwoli wykorzystać AR do zwiększenia wyników sprzedaży.

Jak AR zwiększa sprzedaż

Thomas Cook udostępnia swoim klientom gogle wyposażone w cyfrowy ekran, na którym oglądać mogą wizualizacje miejsc, do których zamierzają się wybrać. Urządzenia te były testowane w salonie sprzedaży Thomasa Cooka znajdującym się w centrum handlowym Bluewater w hrabstwie Kent.

Testy zostały zakończone, a nowa technologia pojawi się w dwóch kolejnych salonach sprzedaży Thomasa Cooka na terenie Wielkiej Brytanii. W następnej kolejności zawita do sklepów firmy na terenie Niemiec i Belgii.

Wakacje w salonie sprzedaży

Klienci, którzy założą na głowę specjalne cyfrowe gogle, będą mogli podejrzeć jak wyglądają niektóre znane ośrodki turystyczne: spojrzeć na Manhattan z lotu ptaka, wybrać się na basen w hotelu Sentido na Rodos, albo do restauracji SunConnect na Cyprze.

Specjalny zespół wydelegowany przez Thomasa Cooka odwiedza poszczególne kraje i przygotowuje treści pod technologię AR. Na Rodos sfilmowano zjazd wodną zjeżdżalnią do basenu i opracowano materiał tak tak, aby doświadczenie było jak najbardziej realistyczne.

Zacieranie kanałów online i offline

Ponieważ touroperator chce realizować model sprzedaży omni-channel, udostępni te same treści również w innym kanale komunikacji, czyli na stronie internetowej. Uzupełnią one obecnie dostępne tam materiały wideo związane z tematyką podróży.

„Treści dostępne w naszych salonach sprzedaży w formie rozszerzonej rzeczywistości mają pomóc klientom podejmować świadome decyzje zakupowe. Chcemy też, aby nie istniały więcej granice między kanałami online i offline, za pomocą których docieramy do klientów.” – komentuje Marco Ryan, chief innovation officer w firmie Thomas Cook.

Wirtualna jazda próbna Audi

Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistość to jeden z trendów, które stają się coraz bardziej rozpowszechnione wśród sprzedawców omni-channel. Ostatnio zastosowanie dla AR znalazł Audi, który wspólnie z firmą Samsung umożliwi klientom 115 salonów sprzedaży wizualizację jazdy najnowszym modelem TT S Coupé. Jazda próbna będzie wirtualna, klient nie musi wyjeżdżać samochodem ze sklepu.

Na razie stosowanie elementów rozszerzonej rzeczywistości w salonach sprzedaży jest raczej zabiegiem marketingowym oraz sposobem, aby wyróżnić swoją markę na tle konkurencji. Jednak, jak przewiduje John Straw, nowinki technologiczne szybko się przyjmą, szczególnie wśród klientów z młodszego pokolenia.

Wkrótce ich wykorzystanie może być ważnym elementem, bez którego ciężko będzie zwiększyć obroty ze sprzedaży.

Reklama

SCF 2017 Spring