Rewelacyjne wyniki branży ecommerce w Stanach Zjednoczonych

US ecommerce

Tegoroczna wiosna była wyjątkowo udana dla internetowych sprzedawców w Stanach Zjednoczonych. „Drugi kwartał 2013 przyniósł wzrost wydatków online o blisko 16% rok do roku” podała firma badawcza comScore.

Nowy raport na temat nastrojów klientów robiących zakupy przed monitorami komputerów PC pokazał, że w wirtualnych koszykach najczęściej lądowały ubrania. Dalej w rankingu uplasował się sprzęt komputerowy oraz muzyka, filmy i gry. Analitycy zauważyli, że w miesiącach wiosennych utrzymała się zarówno rosnąca (nieprzerwanie od czterech lat) popularność sklepów online jak i wzrost wydatków na zakupy w sieci. „Większa kwartalna sprzedaż oznacza nie tylko zwrot ku transakcjom internetowym, ale też świadczy też o świetnych nastrojach konsumenckich” – piszą autorzy raportu w “State of the U.S. Online Retail Economy in Q2 2013”.

Wartość detalicznej sprzedaży online wzrosła o 16% rok do roku, sięgając 50 mld dolarów. W porównaniu do pierwszego kwartału tego roku wzrost wyniósł 13%, a liczba e-konsumentów skoczyła o 5%. Co ciekawe wśród wszystkich towarów kupowanych przez Amerykanów za pomocą komputera aż 10% stanowiły artykuły nieplanowane wcześniej, kupione pod wpływem impulsu.

Ale kupujący na laptopach i komputerach stacjonarnych to nie jedyna grupa szturmująca sklepy online. Szacuje się, że na zakupach przy użyciu smartfonów i tabletów w drugim kwartale w Stanach wydano 4,7 mld dolarów, o 24% więcej niż w ubiegłym roku. Mobilni konsumenci nabyli w ten sposób ubrania i akcesoria modowe o wartości 700 mln dolarów.

Reklama

SCF 2017 Spring