Startup Edrone: innowacyjne narzędzia dla sklepów internetowych

Edrone ecommerce startup

Startup Edrone oferuje sklepom internetowym system CRM, który pozwala zbudować bazę wiedzy o klientach i śledzić ich zachowanie w sieci.

Edrone dostarcza firmom e-commerce system CRM w modelu SaaS. Dzierżawiąc technologię dostarczaną przez startup, sklepy internetowe mogą zbierać informacje o zachowaniu użytkowników w sieci i połączyć je z danymi, które sami posiadają na temat swoich klientów.

Dane z social mediów

Z usług Edrone korzystają globalne marki takie jak Giant, Orsay, L’Oreal, Maxfactor, Oriflame czy Ideabank. Jak informuje Michał Blak, współzałożyciel firmy, integracja systemu z e-sklepem przypomina integrację z Google Analytics.

W zależności od preferencji, można stosować Edrone wklejając w stronę kod Java Script, albo poprzez protokół API.

Edrone zbiera dane o użytkownikach na podstawie ciasteczek i local storage. Algorytm śledzi również adres e-mail, który podał użytkownik sprzedawcy internetowemu, oraz sprawdza publicznie dostępne informacje z profili w mediach społecznościowych i na Gravatarze.

Profile te dobierane są właśnie na podstawie adresu poczty elektronicznej. Jak zapewnia Michał Blak, dane pochodzące z cookies i local storage łączone są z konkretnym użytkownikiem e-sklepu.

Geolokalizacja dla e-commerce

Ponadto Edrone oferuje szereg innych serwisów, takich jak chociażby geolokalizacja. Za pomocą narzędzia IP2Location, firma określa, gdzie obecnie znajduje się klient, który wchodzi na stronę sklepu internetowego.

Edrone łączy to z funkcją śledzenia serwisów pogodowych tak, aby wiedzieć, jaka akurat aura panuje w miejscu, gdzie przebywa konsument. Dzięki temu sprzedawca jest w stanie zaproponować bardziej spersonalizowaną, dopasowaną do bieżących potrzeb ofertę.

„Dzięki tym informacjom sprawdzamy, jak klient zachowuje się w sieci, określamy jego wiek, płeć, zainteresowania oraz preferencje. Łączymy informacje zebrane ze strony e-sklepu z tymi pochodzącymi z social media oraz ze stron internetowych. Korzystamy wyłącznie z publicznie dostępnych informacji, oraz adresów mailowych które klient podał i na których wykorzystanie wyraził zgodę.” – wyjaśnia Michał Blak.

Indywidualne wdrożenia sprzedażowe

Dane dostarczone przez Edrone można wykorzystywać w kampaniach promocyjnych, dobierając na ich podstawie spersonalizowane treści. Sama firma Edrone nie świadczy usług związanych z wykorzystaniem informacji o klientach.

Na życzenie klienta zapewnia natomiast indywidualne wdrożenia oraz wsparcie merytoryczne i szkolenia. Nie jest to jednak regularna usługa Edrone i jak mówi Michał Blak, produkt lepiej się sprawdza gdy CRM obsługiwany jest przez samego klienta.

Firma Edrone SA powstała w 2014 roku, jej założycielami są Michał Blak i Rahim Blak. Wcześniej obaj stworzyli firmę Clickcommunity, przeprowadzającą dla klientów kampanie w social media.

Firma dociera do międzynarodowych klientów głównie poprzez kontakty nawiązane na rynku polskim, jednak świadczy również usługi kilku mniejszym zagranicznym graczom. Obsługuje klientów ze Stanów Zjednoczonych, Kanady i Wielkiej Brytanii.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring