USA: Nordstrom testuje interaktywne przymierzalnie

nordstrom sklep witrualna przymierzalnia ecommerce

Amerykańska sieć sklepów z odzieżą Nordstrom wprowadza do swoich salonów sprzedaży wirtualne przymierzalnie. Działają one w oparciu o oprogramowanie stworzone przez eBay.

Pierwsze wirtualne przymierzalnie zostaną zainstalowane w grudniu. Na razie pojawią się w dwóch sklepach sieci Nordstrom: w Seattle i San Jose. Łącznie sieć posiada ponad 250 sklepów. Prowadzi także sprzedaż internetową w 96 krajach na całym świecie.

Dzięki interaktywnym przymierzalniom klienci będą mogli m.in. skorzystać z porady wirtualnego stylisty, obejrzeć dostępny asortyment, czy poprosić obsługę sklepu o przyniesienie kolejnych rzeczy do przymierzenia.

Interaktywne lustra

Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda jak w zwyczajnej przymierzalni. W tym przypadku lustro posiada jednak funkcję dotykowego ekranu. W przymierzalni zainstalowany jest także czytnik kodów kreskowych.

Po zeskanowaniu produktu, na ekranie pojawią się dodatkowe informacje dotyczące m.in. innych kolorów i rozmiarów, czy opinie wystawione przez innych kupujących. Można skorzystać także z porady wirtualnego stylisty, który dobierze pasujące do danego produktu dodatki np. buty, pasek czy biżuterię.

Przymierzalnia online

Poproszenie obsługi sklepu o pomoc również odbywa się cyfrowo. Wystarczy kliknąć na odpowiedni przycisk na interaktywnym ekranie, a ekspedientka otrzyma powiadomienie na swoim tablecie. Działa to w dwie strony. Wiadomość wysłana od obsługi sklepu wyświetla się na ekranie w przymierzalni.

W interaktywnej przymierzalni można obejrzeć także asortyment danego sklepu. Docelowo Nordstrom planuje wprowadzić możliwość przejrzenia pełnej oferty marki dostępnej w sieci, niezależnie od tego, czy znajduje się akurat w danym sklepie.

Technologie eBay

Oprogramowanie eBay wykorzystywane jest także przez innych detalistów. Przykładem jest luksusowa sieć sklepów odzieżowych Rebecca Minkoff, która właśnie otworzyła nowy salon sprzedaży w nowojorskim SoHo.

Firma łączy w nim zakupy tradycyjne z wirtualnymi za pomocą technologicznych innowacji. Gdy klient wchodzi do sklepu, loguje się do systemu za pomocą “Connected Glass”, czyli interaktywnego ekranu dotykowego umieszczonego na ścianie.

Gdy wybierze produkty, które zamierza kupić, za pomocą odpowiedniej komendy w panelu wysyła je do przymierzalni, wyposażonej w ekrany dotykowe wielkości luster.

Udostępniając w systemie swój numer telefonu komórkowego, klienci zgadzają się na to, aby pobierano dane o ich historii zakupowej oraz żeby system rozpoznawał ich gdy wejdą do sklepu. Na podstawie pobranych danych, aplikacja wyśle klientowi rekomendacje i informacje o promocjach.

Reklama

SCF 2017 Spring