Badanie: Adkontekst eCommerce liderem rynku reklamy online

Adkontekst reklama netsprint

154 właścicieli portali, serwisów internetowych i blogów wzięło udział w ankiecie satysfakcji wydawców emitujących reklamy w sieci Adkontekst.

Wydawcy ocenili wysokość zarobków z emisji reklam, jakość obsługi oraz nowe rozwiązania wprowadzone w Adkontekście w 2014 roku.

Rozliczenia za kliknięcia CPC

W ostatnich miesiącach sieć Adkontekst wprowadziła wiele rozwiązań, żeby zwiększyć zyski wydawców. Najważniejsze z nich – uruchomienie Adkontekst SSP – zostało pozytywnie ocenione przez 94% partnerów sieci, którzy wzięli udział w badaniu.

Adkontekst opinie reklamy infografika

Dzięki temu mechanizmowi na powierzchniach reklamowych Adkontekst, obok standardowych kampanii rozliczanych w modelu za kliknięcia CPC, emitowane są także dodatkowe kampanie rozliczane za odsłony. Ponad 91% wydawców uznało, że łączenie tych dwóch niezależnych rodzajów emisji to dobry kierunek rozwoju sieci.

Wzrost zarobków w Adkontekst

Bardzo wysoko oceniony został również wprowadzony w 2014 roku Adkontekst eCommerce. Dzięki temu rozwiązaniu w boksach Adkontekst emitowane są kampanie retargetingowe reklamujące produkty pochodzące ze sklepów internetowych, które wcześniej odwiedzili poszczególni użytkownicy. Aż 95% wydawców uważa, że uruchomienie takiej emisji to dobry pomysł.

„Od trzech lat pytamy wydawców jak oceniają współpracę z naszą siecią reklamową i zawsze publikujemy te dane, bo działamy w przejrzysty sposób. Szczególnie istotne są dla nas opinie partnerów sieci na temat wprowadzonych nowości. Rozwijanie oferty dla wydawców to dla nas główny priorytet”  – mówi Przemysław Jurgiel-Żyła, dyrektor sieci wydawców Adkontekst.

Wydawcy zostali również poproszeni o ocenę zarobków z emisji reklam Adkontekst. Ponad 22% badanych uważa, że zarobki w Adkontekst wzrosły w porównaniu do 2013 roku. Według 35,7% pozostały na podobnym poziomie. System wypłaty zysków w sieci Adkontekst został oceniony dobrze lub bardzo dobrze przez ponad 65% partnerów sieci. Jedynie 3,25% ankietowanych oceniło, że system  funkcjonuje średnio. Wśród 154 ankiet nie znalazła się żadna negatywna opinia na ten temat.

Reklama kontekstowo-behawioralna

Blisko 71% badanych uznało, że obsługa ze strony konsultantów Adkontekst jest na bardzo wysokim lub dość wysokim poziomie. Nie pojawiła się żadna negatywna opinia, podobnie jak w badaniu sprzed roku.

Partnerom Adkontekst zadano pytanie również o to, czy poleciliby sieć innym właścicielom stron internetowych i blogów. 92% ankietowanych uważa, że Adkontekst jest godny polecenia. Jest to niemal identyczny wynik w porównaniu do 2013 roku. Jednocześnie aż 94%. wydawców zadeklarowało, że zostaje z Adkontekst.

Adkontekst to największa polska sieć reklamy kontekstowo-behawioralnej umożliwiająca emisję reklam na najbardziej opiniotwórczych i renomowanych witrynach polskiego Internetu, takich jak m.in. grupa WP, Onet, Interia, Gazeta.pl, NK.pl, serwisy PolskaPresse, Media Regionalne.

Reklama

SCF 2017 Spring