Amazon szykuje się na podbój Rosji. Na początek ofensywa shopbop.com

Shopbop

Shopbop, należący do Amazona sklep internetowy z odzieżą dla kobiet otworzył swoją rosyjskojęzyczną stronę. Ru.shopbop.com to trzecia odsłona językowa działającego w 165 krajach sprzedawcy. E-butik będzie oferował 24-godzinną, rosyjskojęzyczną obsługę klienta oraz bezpłatną dostawę dla transakcji przekraczających 100 dolarów.

Firma przygotuje też specjalne oferty, adresowane wyłącznie do swoich rosyjskich klientek, o których ma informować m.in. za pośrednictwem rosyjskojęzycznego profilu na Facebooku. Wielbicielki ubraniowych marek będą mogły spersonalizować swoje konto w serwisie, tworząc własne mini kolekcje. Po sklepie mają się poruszać za pomocą specjalnej, ułatwiających zakupy funkcji wyszukiwania.

Do tej pory sklep działał tylko w dwóch wersjach językowych – mandaryńskiej i angielskiej. Ale Rosja, jeden z najszybciej rozwijających się rynków internetowych nabiera coraz większego znaczenia dla zagranicznych firm internetowych. Według szacunków firm badawczych, liczba internautów w 142-milionowym kraju sięgnęła już 70 mln i w najbliższych latach będzie gwałtownie rosnąć. W 2012 roku wartość detalicznego rynku online wyceniono na 13 mld dolarów. Wiele wskazuje na to, że rynek odzieżowy to tylko początek długoterminowej ekspansji Amazona na rynku rosyjskim. Obserwatorzy rynku spodziewają się, że gigant będzie chciał przyjąć strategię podobną to tej z Brazylii gdzie wchodził małymi krokami

Pierwszy krok w Rosji to start ru.shopbop.com. Serwis oferuje produkty ponad 500 firm odzieżowych, w tym marki luksusowe jak Alexander Wang i Marc Jacobs. Czy nowy sklep podbije serca rosyjskich elegantek?

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring