McDonald’s uruchamia globalną aplikację mobilną

mcdonalds global smartphone app

Dzięki nowej mobilnej aplikacji McDonald’s, miliony konsumentów na całym świecie otrzymają na swoje telefony spersonalizowaną ofertę dopasowaną m.in do pory dnia czy pogody. Używając smartfona będą mogli zamówić także hamburgera czy mleczny koktajl.

Największa sieć fast food na świecie poinformowała, że jeszcze w tym roku z nowej aplikacji skorzystają mieszkańcy Australii. W 2015 roku ma ona być dostępna już dla szerokiego grona konsumentów rozsianych po całym świecie.

Uruchomienie globalnej aplikacji poprzedziły testy, które były prowadzone w USA i Europie od początku 2014 roku. Testowa wersja aplikacji umożliwiała dostęp do aktualnych ofert promocyjnych i spersonalizowanych kuponów rabatowych.

W Stanach Zjednoczonych testowana była również usługa click and collect. Przy współpracy z firmą Apple sieć wprowadziła także płatności Apple Pay we wszystkich restauracjach McDonald’s w tym kraju.

Spersonalizowane oferty

Poprzez swoją aplikację McDonald’s chce przedstawiać klientom ofertę dopasowaną do aktualnej pory dnia czy pogody. Co innego ludzie jedzą w porze śniadaniowej, a co innego na obiad. W zimne dni lepiej zaproponować im ciepłe ciastko niż lody.

“Skuteczna sprzedaż wielokanałowa wymaga dobrej znajomości naszych klientów: kim są, co najczęściej kupują, a także czego aktualnie mogą potrzebować. Mając te dane można wykorzystać je do stworzenia spersonalizowanej oferty, która idealnie trafi w ich gusta i potrzeby. Dzięki nowej aplikacji McDonald’s będzie to możliwe” – komentuje John Fleming, Marketing Director, EMEA & APAC, w firmie Webtrends.

Beacony przyciągają klientów

Funkcjonalność mobilnej aplikacji ma zostać wzmocniona poprzez wykorzystanie technologii beaconów. Jak wynika z analizy firmy Webtrends, już 42% Brytyjczyków podczas robienia zakupów chce otrzymywać na swoje telefony powiadomienia o aktualnej ofercie danej sieci. Dotychczas z tej technologii korzystały przede wszystkim sklepy oferujące ubrania i akcesoria modowe. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby wykorzystać popularność tego rozwiązania również w branży gastronomicznej.

Nocna dostawa dzięki serwisowi Foodpanda

Działająca dotychczas na polskim rynku mobilna aplikacja McDonald’s dostępna była dla posiadaczy urządzeń iOS, Android i Windows Phone. Dwie pierwsze wersje posiadają identyczny interfejs, podczas gdy wersja przystosowana do systemu Windows nieznacznie się różni.

Aplikacja wyposażona jest w mapę z zaznaczonymi restauracjami McDonald’s, wzbogaconą dodatkowo o nawigację. Dzięki temu bez problemu można odnaleźć lokal w dogodnej lokacji. Wszystkie restauracje są oznaczone pod kątem dostępnych usług dodatkowych, takich jak okienko 24-godzinne, McDrive, McCafé, Gym&Fun, czy dostęp do WiFi. Aplikację można także połączyć z kontem na Facebooku.

Niestety, wśród funkcji oferowanych przez aplikację nie znajdziemy tej chyba najbardziej oczekiwanej: zamawiania dostawy. To możliwe jest jednak dzięki serwisowi foodpanda.pl, który dostarcza produkty z oferty McDonald’s wprost pod drzwi klienta. Od niedawna, na terenie Warszawy, z usługi można skorzystać także w godzinach nocnych.

Sieć restauracji McDonald’s oferuje swoim klientom produkty typu fast food. W Polsce sieć tworzy ok. 330 restauracji, większość prowadzona na zasadzie franczyzy. Firma zatrudnia w naszym kraju ponad 16 tys. pracowników. Globalnie McDonald’s posiada 35 tys. restauracji w ponad 120 krajach na świecie.

Reklama

SCF 2017 Spring