Sieć Riccardo inwestuje w iBeacony

Aplikacja mobilna Riccardo łączy się z Beaconami

Sieć sklepów z akcesoriami i obuwiem Riccardo pod koniec listopada zakończyła testy nowej aplikacji dla technologii iBeacon.

Beacony działają w dwóch salonach sprzedaży Riccardo: King Cross w Poznaniu oraz w centrum handlowym Renoma we Wrocławiu. Jeśli się sprawdzą, Riccardo wprowadzi je niedługo do kolejnych swoich sklepów w innych miastach.

Rozwiązania Proximity Marketing

Nadajniki Beacon łączą się z mobilną aplikacją promocyjno – sprzedażową, którą klienci mogą zainstalować na smartfonach. Gdy wchodzą do salonu sprzedaży, beacon rozpoznaje ich i na podstawie historii zakupowej oraz profilu klienta, przekazuje spersonalizowane treści marketingowe. Mogą to być informacje o promocjach dotyczących konkretnych produktów, które znajdują się akurat na półce, koło której przechodzi klient.

Za wdrożenie technologii Beacon w sieci Riccardo odpowiada agencja AMP Media. Jak informuje wiceprezes firmy Piotr Kluczewski, przy wdrażaniu technologii Beacon wykorzystano rozwiązania Proximity Marketing. Polegają na bezprzewodowej dystrybucji treści elektronicznych, np. plików wideo, audio, kuponów zniżkowych i innych treści promocyjnych.

Wykorzystanie RTB Tracker

Wykorzystano również iPresso Enterprise, czyli system Marketing Automation. Służy on przede wszystkim do pozyskiwania nowych klientów oraz personalizacji treści marketingowych. We wdrożeniu przygotowanym dla Riccardo, AMP Media połączyła go z systemem RTB Tracker, który pozwala śledzić zachowania klientów w sieci, tworzyć i obsługiwać ich profile oraz indywidualnie dobierać reklamy dla poszczególnych konsumentów.

Aplikację, która łączy się z Beaconami za pośrednictwem technologii Blutetooth można pobrać w Google Play oraz App Store. Technologia działa jedynie na tych smartfonach, które mają wbudowany system Blutetooth 4.0.

Aplikacja nie jest jednak typową aplikacją sprzedażową. Klienci mogą kupować w sklepie Riccardo za pośrednictwem strony mobilnej, zaś aplikacja uruchamia swoje funkcje dopiero, gdy klient znajdzie się w jednym z dwóch salonów sprzedaży z zainstalowanymi Beaconami. Mimo to, jak twierdzi Piotr Kluczewski, widać już zainteresowanie ze strony klientów.

Aplikacja mobilna Riccardo

Aplikacja mobilna Riccardo

Wdrożenie grupy AMP Media

Spółka Riccardo sp. j. jest właścicielem 15 salonów, w tym 12 z obuwiem oraz dwóch sklepów odzieżowych amerykańskiej marki Guess by Marciano i Guess Jeans. Większość salonów znajduje się w Poznaniu, jeden w Bydgoszczy oraz dwa w centrum handlowym Renoma we Wrocławiu. Część z tych salonów stanowią sklepy franczyzowe, takich marek jak Ecco, Clarks, Guess, czy Guess by Marciano.

Grupa AMP Media to integrator usług e-commerce działający na rynku internetowym i nowych technologii od 15 lat. Z usług Grypy AMP Media skorzystały m.in.: Ministerstwo Obrony Narodowej, Lufthansa Polska, eBay Polska, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Polska Agencja Prasowa, Opel, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, X-kom.pl, VOBIS, OutletMeblowy.pl, WirtualneMedia.pl, Riccardo, Aryton, Broń.pl, Merida Polska, KNOR.

Reklama

SCF 2017 Spring