Startup Saving Cloud: nowa platforma e-commerce dla FMCG

saving clouds tworzy nową platformę ecommerce

Powstała kolejna platforma, na której sprzedawcy mogą otwierać internetowe sklepy spożywcze.

Firma Saving Cloud rozszerza działalność należącego do niej serwisu Kwit.pl. Do tej pory działał on jako porównywarka cenowa oraz platforma sprzedażowa produktów spożywczych. Teraz Kwit.pl stał się również platformą, na której można uruchomić własny sklep internetowy. Oferta skierowana jest do sprzedawców z branży FMCG, a szczególnie do małych lokalnych sklepów, które chcą małym kosztem uruchomić sprzedaż online.

Platforma e-commerce

„Samodzielne stworzenie sklepu internetowego wiąże się z kosztami rzędu 30-40 tysięcy złotych. Żaden sklep spożywczy nie rozpocznie więc sprzedaży online na własną rękę. Stworzyliśmy więc platformę e-commerce, dostosowaną do potrzeb branży FMCG. Dzięki niej mali sprzedawcy mogą przetestować sprzedaż internetową i zdecydować, czy ten kanał sprzedaży im odpowiada” – wyjaśnia Wojciech Grześkowiak, prezes Saving Cloud.

Kwit.pl oferuje sprzedawcom trzy pakiety, w cenach 250 zł, 500 zł i 980 zł. W ramach najtańszego z nich, sklep internetowy powstaje na domenie kwit.pl, w przypadku droższych można utworzyć własną domenę. Kwit.pl zapewnia responsywną stronę e-sklepu, hosting, zdjęcia i opisy produktów, system zamówień, opcję subskrypcji oraz newsletter. Sprzedawcy otrzymują też na początek pakiet reklamowy: ulotki do dystrybucji w sklepie stacjonarnym oraz kampanię promocyjną opartą o geotargetowanie, a także SEO i reklamy AdWords.

Własna baza produktów

Aby zarządzać zamówieniami, sprzedawcy otrzymują od Kwit.pl specjalny terminal. Z punktu widzenia sklepu, jest to główna różnica między ofertą Kwit.pl a platformą konkurencyjną Supersam.pl. Obie firmy zapewniają natomiast szkolenie dla personelu z obsługi przyjmowania zamówień.

Aby wprowadzić produkty do oferty sklepu internetowego, Kwit integruje systemy magazynowe. Jeśli sklep nie posiada elektronicznego systemu, produkty wprowadza się skanując czytnikiem kody kreskowe. Firma posiada w bazie 120 tysięcy zdjęć i opisów produktów spożywczych. Jeśli któregoś z nich nie ma, wtedy wykonuje dodatkowe zdjęcia. Po stronie sprzedawcy pozostaje aktualizacja cen produktów, którą można przeprowadzić w panelu administracyjnym e-sklepu.

Click and collect

Kwit.pl stawia na model click and collect oraz odbiór tego samego dnia. Ze względu na to, że oferta jest kierowana przede wszystkim do mniejszych lokalnych sklepów, jest to model najbardziej opłacalny. Istnieje też możliwość zorganizowania dostawy do domu w wybranych przez sprzedawcę przedziałach czasowych. Kwit współpracuje z kilkoma firmami kurierskimi. Wybór jednej z nich zależy od lokalizacji sklepów stacjonarnych sprzedawcy.

Sprzedawcy, którzy uruchomią sklep internetowy na platformie stworzonej przez Saving Cloud, mogą też sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem porównywarki cenowej i platformy sprzedażowej Kwit.pl. Aby dokonać zakupu, klient może przejść na stronę internetową e-sklepu, albo kupić od razu na Kwit.pl. Opcja ta nie dotyczy jednak wszystkich sprzedawców, których produkty znajdują się w wyszukiwarce. Aby kupić np. w Tesco, trzeba przejść na stronę sklepu tej sieci.

Projekt z budżetu UE

Kwit.pl ma również ofertę dla producentów produktów spożywczych. Mogą oni zintegrować swoją stronę z platformą Kwit tak, aby klienci mogli od razu wyszukać, gdzie w okolicy swojego miejsca pobytu mogą kupić dany produkt. Integracja ta odbywa się poprzez wklejenie trzech linijek kodu, a konfiguracja odbywa się zdalnie.

Kwit.pl powstał w ramach projektu „E-asystent zakupowy”, realizowanego przez firmę Saving Cloud i dofinansowanego ze środków unijnych. Ma on wpływać na rozwój drobnej przedsiębiorczości oraz ułatwienie wejścia ze sprzedażą do internetu. Zadaniem jest podniesienie konkurencyjności małych sklepów wobec dużych sieci handlowych.

Reklama

SCF 2017 Spring