Frisco.pl pierwszy polski e-supermarket z beaconami

Frisco.pl to supermarket, który w warszawskim metrze otwiera swoje sklepy, które posiadają nowoczesne beacony.

Na stacji Centrum umieszczone zostały plakaty, które przedstawiają artykuły pięciu renomowanych producentów, których zamówienie jest możliwe poprzez urządzenia mobilne. Każdy wirtualny supermarket zostały wyposażony w niewielki nadajnik, który jest nazywany beacon.

Kupony zakupowe dla urządzeń mobilnych

Rozwiązanie działa na podstawie komunikowania się ze smartfonami, które posiadają aplikację Frisco i znajdują się w pobliżu nadajnika, który przesyła na urządzenia kupony. Dzięki skorzystaniu z telefonu możliwe jest zrobienie zakupów w sklepach firmowych znajdujących się w metrze, a także skorzystanie z pełnej oferty sklepu.

Stale na rynku prezentowane są zupełnie nowe rozwiązania mobilne i Frisco chętnie z nich korzysta. Najnowszym testowanym rozwiązaniem są beacony. Frisco to pierwsza polska firma, która stworzyła e-supermarket i uruchomiła nadajniki w metrze. Dzięki nim jeszcze więcej osób przekona się o tym, że robienie zakupów w sieci może być wygodne i opłacalne finansowo.

Skorzystanie z technologii Bluetooth 4.0

Beacony do wysyłania sygnałów na smartfony używają technologii Bluetooth 4.0, która oferuje dobrą jakość sygnału. Dodatkowo sygnał jest kierowany jedynie do znajdujących się w pobliżu urządzeń i pozwalają na otrzymanie 10% zniżki na konkretne produkty.

Dzięki temu osoby stojące przy grafice informującej o wypiekach od A. Blikle mają możliwość otrzymania rabatu na dostępne w cukierni słodycze, który będzie można wykorzystać we Frisco. Beacony to rozwiązanie, które sprawnie działa na urządzeniach wyposażonych w system Android od 4.3 oraz na urządzeniach od Apple: iPhone, iPad oraz iPad Mini.

Kupony przesyłane są na urządzenia, które posiadają włączoną lokalizację oraz aplikację Frisco.pl, która jest wymagana do robienia zakupów w metrze. Aplikacja jest dostępna w sklepie Google Play, ale można także zainstalować ją poprzez zeskanowanie kodu QR. W najbliższym czasie aplikacja ma się pojawić także w App Store.

Opcja Smart Scan

Każdy z plakatów jest swego rodzaju supermarketem, który oferuje konkretne produkty. Na stacji metro można kupić produkty Putka lub z cukierni A.Blikle. Grafiki zawierają także owoce oraz warzywa od hurtowni Bukat, mięso od Wierzejki, a także zapas pieluch Pampers.

W celu dodania do koszyka konkretnego produktu konieczne jest zeskanowanie kodu kreskowego zawartego na plakacie za pomocą smartfona lub zrobienie zdjęcia poprzez funkcję Smart Scan. Kod wgrywany jest do pamięci aplikacji i zakupy można dzięki temu dokończyć już w domu. Sklepy firmowe w tym samym czasie pojawią się na stronie Frisco.pl.

Frisco.pl stanowi największy i bardzo długo działający supermarket online. Sklep oferuje realizację zamówień w całej Polsce i proponuje naprawdę szeroki wybór artykułów spożywczych oraz chemii gospodarczej. Supermarket sprzedaje przez Internet poprzez wykorzystanie posiadanego zaplecza magazynowego.