TUI Travel: 38% sprzedaży generuje internet

TUI Travel zwiększa sprzedaż online

Wzrosły obroty ze sprzedaży internetowej w koncernie TUI Travel. Liczba rezerwacji dokonywanych online wzrosła o 6%

TUI Travel realizuje strategię wzmocnienia sprzedaży przez internet. Efektem tych starań jest znaczny wzrost udziału tego kanału w obrotach koncernu. Jak informuje zarząd firmy, obecnie internet odpowiada za 38% sprzedaży zasadniczej oferty, czyli imprez turystycznych. Stanowi to wzrost o 3% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Więcej rezerwacji online

Jak informuje koncern, 4,1 miliarda funtów ze sprzedaży pakietów turystycznych pochodzi ze sprzedaży przez internet. Liczba rezerwacji dokonywanych przez internet wzrosła o 6%.

Dane te opublikowano wraz z wynikami finansowymi koncernu za rok obrotowy zakończony 30 września 2014 roku. Całościowo, obroty w tym roku wynosiły 14,6 miliardów funtów, co oznacza spadek o 3% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Zysk brutto wzrósł natomiast o 3% i wynosił 475 milionów funtów w porównaniu z 461 milionów funtów w roku obrotowym 2013. Zysk operacyjny wzrósł z kolei o 11%. i wynosił 654 miliony funtów.

Strategia omni-channel

W Polsce TUI działa pod marką TUI Poland. Należy ona do firmy TUI Poland Sp. z o.o., która powstała w 1997 r. Od 2007 roku jest ona częścią koncernu turystycznego TUI Travel PLC, notowanego na londyńskiej giełdzie. TUI Poland prowadzi sprzedaż w 63 salonach własnych oraz w 93 biurach TUI Centrum Podróży.

W Polsce TUI przyjęło strategię wzmocnienia sprzedaży internetowej już kilka lat temu. Wiąże się to z ograniczeniem sieci sprzedaży stacjonarnej w postaci umów z agencjami turystycznymi. TUI Poland przechodzi również zmiany technologiczne. Firma jest jednym z pierwszych w Polsce klientów firmy Hybris, specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań dla sprzedawców omni-channel.

Ambitne plany w internecie

Jak informował w grudniu 2013 roku prezes firmy, Marek Andryszak, sprzedaż online,w roku obrotowym 2012/2013  stanowiła ok. 25% sprzedaży. W roku obrotowym 2013/2014 planowano osiągnąć minimum 32%, a rok później – ok. 40%.

Marek Andryszak, prezes TUI Poland

Marek Andryszak, prezes TUI Poland

„Dziś TUI Poland jest dokładnie w średniej TUI Travel PLC jeśli chodzi o sprzedaż online” – mówi Marek Andryszak.

Wdrażając model sprzedaży omni-channel, TUI Poland redukuje co prawda stacjonarną sieć sprzedaży, nie dotyczy to jednak centrów handlowych. Te są dla firmy nadal priorytetowe. Salony TUI w centrach handlowych generują największe obroty w porównaniu z innymi sklepami, tam bowiem firma dociera do swojej grupy docelowej.

„Utrzymujemy powierzchnię własną w centrach handlowych, jednak znacząco zredukowaliśmy powierzchnię u pośredników o ponad 50%” – informuje Marek Andryszak.

Reklama

SCF 2017 Spring