Startup Szpiegomat.pl: inteligentne narzędzie dla sklepów internetowych

Narzędzie business intelligence Szpiegomat.pl

Firma Arsdata wprowadziła na rynek nowe narzędzie business intelligence dla sklepów internetowych.

Serwis o nazwie Szpiegomat.pl służy do porównywania cen produktów w sklepie internetowym z ofertą konkurencji. Pobiera dane z całej sieci: z porównywarek cenowych, sklepów internetowych. Dane są zbierane przez roboty internetowe, które przeszukują zasoby sieci i wydobywają je za pomocą specjalnego algorytmu.

Raporty o cenach produktów

Dane te są następnie przetwarzane tak, żeby klient miał w panelu administracyjnym dostęp do raportów. Gdy baza jest aktualizowana, sprzedawcy otrzymują powiadomienia mailem. Ich częstotliwość zależy od preferencji, niektórzy zamawiają aktualizację danych o cenach nawet kilka razy dziennie. Raporty można też pobierać w formie pliku xls.

Sklepy internetowe mogą zamawiać raporty o dowolnej liczbie produktów. System porównuje ceny z tymi, które oferuje konkurencja i podpowiada, jak na nie reagować.

Sposób na zwiększenie marży

„Sprzedawcy otrzymują powiadomienia i podpowiedzi w sytuacjach, gdy produkt jest na dalszym miejscu w porównywarce cen i należałoby ją obniżyć. Otrzyma też informację wtedy, gdy produkt jest na pierwszym miejscu i jest spora różnica między jego ceną, a ceną następnego produktu na liście. Wtedy należałoby podwyższyć i zwiększyć marżę.” – tłumaczy Grzegorz Brajewski,  Brand Manager Szpiegomat.pl.

Na rynku istnieje porównywalne narzędzie Dealavo, stworzone przez firmę Codilime. Zapytany o to, jaka jest różnica między Szpiegomatem a Dealavo, Grzegorz Brajewski wyjaśnia, że to właśnie podpowiedzi co do polityki cenowej są głównym atutem rynkowym produktu Arsdata.

Błędy w polityce cenowej

„Głównym celem, przyświecającym powstaniu Szpiegomat.pl, było wsparcie sklepów w optymalizacji ich polityki cenowej. Czasem opłaca się zmniejszyć marżę, ponieważ zwróci to z nawiązką większa sprzedaż. Jest również wiele sytuacji, kiedy ceny można podnosić. Odnalezienie takich produktów bez wykorzystania profesjonalnych narzędzi do monitoringu i analizy ofert konkurencji jest bardzo trudne i czasochłonne. Szpiegomat.pl zrobi to w mgnieniu oka.” – mówi Grzegorz Brajewski.

Narzędzie pomoże wykryć błędy w polityce cenowej i zaproponuje sposoby ich wyeliminowania. Zdarza się, że sprzedawcy przeznaczają środki na budżet marketingowy dla niewłaściwych produktów. Lub niepotrzebnie konkurują cenowo ze sprzedawcami, którzy mają słabe opinie, lub problemy z dostępnością asortymentu.

Reklama

SCF 2017 Spring