USA: Amazon umożliwia negocjowanie cen

amazon licytacja internetowa ecommerce

Amerykański potentat sprzedaży internetowej uruchomił specjalną zakładkę, na której klienci będą mogli negocjować ze sprzedawcą niższą cenę zakupu danego produktu.

Dotychczas Amazon działał jak klasyczny sklep internetowy, oferując produkty w ustalonych cenach. To już nieaktualne. Od teraz klienci Amazon będą mogli poczuć się jak na portalu aukcyjnym.

Na razie, w zakładce “Make an Offer” (czyli złóż ofertę), dostępnych jest ponad 150 tys. produktów kolekcjonerskich m.in. instrumentów muzycznych, numizmatów, pamiątek sportowych, szkiców czy obrazów. Amazon zapowiada, że nowa usługa zostanie rozszerzona w 2015 roku na setki tysięcy innych produktów.

Internetowe negocjacje

Tak jak w przypadku innych produktów umieszczonych na portalu Amazon, również te w zakładce “Make an Offer” mają ustaloną cenę. W tym przypadku klient może jednak negocjować ze sprzedawcą jej wysokość.

Po kliknięciu na produkt pojawia się okienko, w którym klient, po wcześniejszym zalogowaniu się do systemu, może wpisać proponowaną przez siebie kwotę transakcji. Sprzedawca otrzyma jego propozycję za pośrednictwem maila. Ma wówczas do wyboru trzy rozwiązania: zaakceptować cenę zaproponowaną przez kupującego, odrzucić ją, albo złożyć nową ofertę.

Mailowe negocjacje mogą trwać aż do osiągnięcia porozumienia satysfakcjonującego obie strony. W takim przypadku transakcja zostaje zatwierdzona, a klient może dodać wybrany produkt do wirtualnego koszyka i zakupić go tradycyjną metodą, tylko już po nowej, niższej cenie.

Quasi portal aukcyjny

Wprowadzenie nowej usługi nie jest przypadkowe. Amazon przeprowadził niedawno ankietę wśród detalistów z którymi współpracuje. Ponad połowa z nich wskazała, że możliwość negocjowanie cen z klientami umożliwi im zwiększenie sprzedaży w sieci.

“Sprzedawcy chcą mieć w internecie możliwość negocjowania cen w taki sam sposób, jak w swoich sklepach czy galeriach. Dla klientów jest to z kolei okazja do zakupu interesujących ich produktów w możliwie najniższych cenach” – tłumaczy wprowadzenie nowej usługi Peter Faricy, VP for Amazon Marketplace.

Usługa “Make an Offer” nie ma jednak charakteru tradycyjnego portalu aukcyjnego takiego jak eBay czy Allegro. W tym wypadku negocjacje odbywają się tylko między sprzedawcą a kupującym. Ich treść jest znana tylko dwóm zainteresowanym stronom. Nie ma także możliwości, żeby klient zapłacił ostatecznie wyższą cenę, niż ta pierwotnie podana na stronie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring