USA: siła zakupowa urządzeń mobilnych rośnie na potęgę

Mobile Criteo Raport

Wśród 25% największych amerykańskich sklepów online 40% transakcji e-commerce pochodzi z urządzeń mobilnych, a średnia wartość zamówienia dogania poziom z komputerów stacjonarnych

Criteo, firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, opublikowała dokument Q4 2014 State of Mobile Commerce Report, dostarczając branży e-commerce kluczowe informacje o zachowaniach i trendach zakupowych mobile.

Optymalizacja stron mobilnych

Urządzenia mobilne odpowiadają obecnie globalnie za ponad 30% wszystkich transakcji e-commerce i za ponad 27% transakcji internetowych w Stanach Zjednoczonych. Z raportu wyłania się obraz świata, w którym mobile zaczyna wyprzedzać inne, tradycyjne formy zakupów.

„Rynek nie miał dotychczas wystarczających danych na temat handlu w mobile, przez co wielu marketerów nie doceniało możliwości tego kanału” – mówi Jonathan Wolf, Chief Product Officer w Criteo.

„Firmy działające w e-commerce mają ogromną szansę na zwiększanie sprzedaży w mobile, przede wszystkim w branży sprzedaży detalicznej i travel. Oczekujemy, że wraz ze wzrostem wykorzystywania urządzeń mobilnych i lepszej optymalizacji stron mobilnych pod kątem konwersji, sprzedaż w mobile gwałtownie poszybuje w górę i błyskawicznie osiągnie poziom 50% wszystkich transakcji” – dodaje Wolf

Różnice w transakcjach mobilnych

Informacje zawarte w raporcie oparte są na przeprowadzonej przez Criteo analizie danych indywidualnych transakcji przeprowadzonych u ponad 3 tys. reklamodawców na całym świecie.

Kluczowe wnioski z badania to:

  • Mobile to teraz także kupowanie, nie tylko wyszukiwanie produktów: wskaźniki konwersji są wysokie we wszystkich kategoriach detalicznych, na wszystkich urządzeniach mobilnych.
  • Smartfony generują więcej transakcji, niż tablety. Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, 53% zakupów detalicznych i 66% transakcji w branży travel dokonywanych jest właśnie za pomocą smartfona.
  • Przeciętna wartość zamówienia z urządzenia mobilnego jest prawie tak samo wysoka, jak w wypadku komputerów stacjonarnych.
  • 25% największych  amerykańskich sprzedawców detalicznych generuje ponad 40% transakcji internetowych dzięki urządzeniom mobilnym, podczas gdy wskaźnik ten dla całego rynku w Stanach Zjednoczonych wynosi 27%  W najniższym kwartylu wartość ta wynosi jedynie 5 do 10% Oddaje to czterokrotną różnicę w udziałach transakcji mobilnych, pokazując, że sprzedawcy, którzy nie uwzględniają mobile w swojej strategii, tracą potencjał sprzedażowy.
  • Telefony z androidem generują ponad jedną trzecią wszystkich transakcji przeprowadzonych za pomoca smartfona. Urządzenia z Androidem odpowiadają za odpowiednio 39 i 44% amerykańskich transakcji detalicznych i w branży travel . Co więcej, w wielu krajach – np. w Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Brazylii czy Korei Południowej – udział Androida w transakcjach mobilnych jest wyższy niż iPhone’ów.
  • Wartość zamówień mobilnych sięga już tych, dokonywanych z komputerów stacjonarnych w Stanach Zjednoczonych, szczególnie w branżach takich jak: moda, dobra luksusowe, sprzęt sportowy, zdrowie i uroda oraz produkty codziennego użytku.

„Konsumenci mogą teraz dokonywać zakupów za pomocą urządzeń mobilnych wygodniej niż kiedykolwiek, przez co coraz bardziej kluczowe dla reklamodawców jest dotarcie do klientów na wszystkich posiadanych przez nich urządzeniach” – dodaje Jonathan Wolf. „Jeśli działasz w e-commerce i nie skupiasz się na umożliwieniu klientom zakupów w mobile, za kilka lat możesz w ogóle wypaść z rynku”.

Criteo dostarcza  spersonalizowane reklamy efektywnościowe. Mierząc sprzedaże post-click, czyni wskaźnik ROI transparentnym i łatwym do zbadania. Criteo zatrudnia ponad 1000 pracowników w biurach w obu Amerykach, Europie i Azji, pracujących z ponad 6000 reklamodawców z całego świata.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring