Wielki sukces Dnia Darmowej Dostawy w Polsce

Dzień Darmowej Dostawy

Ponad trzykrotnie więcej zamówień niż dzień wcześniej – to efekt Dnia Darmowej Dostawy, który miał miejsce 2 grudnia 2014 roku. Zwiększyła się też liczba wizyt na stronach e-sklepów uczestniczących w akcji.

Sklepy uczestniczące w akcji oferowały wtedy bezpłatne dostarczenie zakupionych przedmiotów, niezależnie od wartości zamówienia, sposobu płatności i wybranej metody dostawy. Czy ta promocja, w której uczestniczyło ponad 2,5 tys. e-sklepów, zachęciła Polaków? Najnowsza analiza firmy Gemius pokazuje, że tak.

Wzrost liczby zamówień

Okazuje się, że e-sklepy, które wzięły w niej udział w 2014 roku, odnotowały ponad trzykrotny wzrost liczby zamówień (236%) w porównaniu do wyników osiągniętych poprzedniego dnia. W analizie uwzględniono 820 sklepów internetowych objętych badaniem gemiusShopMonitor.

„Na przykładzie Dnia Darmowej Dostawy widać, że wspólne działanie podmiotów, które na co dzień często ze sobą konkurują, może przysporzyć korzyści nie tylko dla poszczególnych sklepów, ale i dla całego rynku” – wyjaśnia Mateusz Gordon, ekspert od e-commerce firmy Gemius.

Ekspert wyjaśnia, że w tego typu akcjach marketingowych potrzeba cierpliwości i konsekwencji. „W tym roku odbyła się już piąta edycja Dnia Darmowej Dostawy i z pewnością można powiedzieć, że dotychczas to ona odniosła największy sukces. Można też z dużym prawdopodobieństwem powiedzieć, że w kolejnych latach popularność tej promocji będzie rosnąć” – dodaje Gordon.

Lepsza pozycja e-sklepów

Dzień Darmowej Dostawy (ang. Free Shipping Day) został zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych, podobnie jak Czarny Piątek (ang. Black Friday) i Cyber Poniedziałek (ang. Cyber Monday). Jednak, jak wykazują analizy, w największym stopniu przełożył się na pozycję e-sklepów. W Czarny Piątek (28 listopada 2014 roku) i Cyber Poniedziałek (1 grudnia 2014 roku) nie odnotowano znacznych zmian w liczbie składanych zamówień.

Dane pokazują też, że e-sklepy biorące udział w akcji Dzień Darmowej Dostawy odnotowały niemal o jedną trzecią (29%) większą liczbę wizyt w porównaniu do wyników osiągniętych przez sklepy internetowe, które zrezygnowały z wprowadzenia tej promocji.

Dane pochodzą z badania gemiusShopMonitor, które prowadzi firma Gemius. Badanie jest dedykowane branży e-commerce. Daje możliwość porównania wyników e-sklepu z otoczeniem konkurencyjnym. Dzięki niemu e-przedsiębiorcy mogą zestawić wyniki swoich stron WWW z zagregowanymi danymi rynkowymi.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring