Facebook’s Local Awareness – nowa funkcja marketingowa dostępna w Polsce

facebook ecommerce local awernessFacebook wprowadził nowe opcje dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do klientów w konkretnej lokalizacji. Usługa jest już dostępna w naszym kraju.

Wykorzystując tzw. local awareness ads można dotrzeć z reklamami do tych użytkowników, którzy mieszkają w pobliżu np. konkretnego sklepu. Celem jest zbudowanie świadomości obecności danej firmy w bezpośrednim sąsiedztwie ich domu.

Dzięki agencji Social Signals (Grupa ClickAd) z funkcji Facebook’s Local Awareness mogą już skorzystać sieci handlowe w Polsce.

Skuteczne narzędzie dla branży handlowej

Jak przekonuje agencja Social Signals, Facebook’s Local Awareness optymalizuje koszty i potęguje konwersję wychwytując mobilnych użytkowników Facebooka, którzy przebywają w określonym promieniu od wybranej (reklamowanej) lokalizacji.

“Wyniki programów pilotażowych są bardzo optymistyczne. Nowa usługa skierowana jest przede wszystkim do sieci handlowych posiadających wiele punktów sprzedaży rozsianych po danym mieście, czy działających na skalę ogólnokrajową. To także dobre rozwiązania dla restauratorów oraz właścicieli barów i kawiarni. Dzięki tej funkcji można promować także konkretne marki np. z sektora FMCG” – mówi w rozmowie z redakcją Evigo.pl Ewa Wituszyńska, Managing Director w agencji Social Signals.

Nowy trend: SoLoMo

Celem reklamy wyświetlanej za pomocą Facebook’s Local Awareness jest precyzyjne dotarcie tylko do tych klientów, którzy w danym momencie są najbardziej skłonni do natychmiastowego zakupu. Funkcja pozwala m.in na:

  • zawężenie promienia zasięgu reklamy do 1 km,
  • dodatkowe spersonalizowanie reklamy poprzez wyodrębnienie grupy docelowej np.: określonej płci, wieku,
  • planowanie czasu, w jakim reklamę będą mogli widzieć użytkownicy Facebooka przebywający w zasięgu punktu,
  • wyświetlenie użytkownikom lokalizacji punktu na mapie,
  • pokierowanie użytkownika do punktu sprzedaży za pomocą GPS.

“Local Awareness to najnowsza odpowiedź Facebooka na trend SoLoMo (Social, Local, Mobile). Format ten wpisuje się także idealnie w działania performance” – tłumaczy Ewa Wituszyńska.

Dodaje, że reklamy mogą być wyświetlana zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych dzięki aplikacji Facebook.

„W przypadku komputerów stacjonarnych występuje czasami problem z właściwą geolokalizacją danego urządzenia. Zdecydowanie lepiej funkcja ta sprawdza się na urządzeniach mobilnych” – przyznaje Ewa Wituszyńska.

Reklamy targetowane

Aby stworzyć taką reklamę, należy wybrać w panelu kreatora opcję “Local Awareness”. Następnie wybrać fanpage firmy, którą chcemy promować oraz podać jej adres, jeśli wcześniej nie wpisywaliśmy go w informacjach ogólnych. Trzeba też wyznaczyć promień zasięgu oddziaływania reklamy, tak aby dotarła do osób, które mieszkają w pobliżu siedziby firmy. Zasięg oddziaływania wyświetli się na mapie.

Można też wybrać wiek i płeć odbiorców, a także ustalić budżet oraz czas trwania kampanii. Reklamodawca otrzymuje informację o tym, do ilu osób każdego dnia dociera reklama.

Social Signals oferuje pełen zakres usług związanych z procesem pozyskiwania oraz obsługi klientów w mediach społecznościowych. Swoją działalność opiera na najszybciej rozwijającym się segmencie rynku Social Media, tj. Social Performance. W realizacji działań marketingowych wykorzystują zarówno narzędzia autorskie, jak i narzędzia optymalizujące, takie jak retargeting na Facebooku.

Reklama

SCF 2017 Spring