Facebook wprowadza funkcję “kup teraz”

facebook kup teraz ecommerce

Facebook, największy portal społecznościowy na świecie, idzie w ślady Twittera i uruchamia opcję robienia zakupów z poziomu postów.

Po kliknięciu przycisku “kup teraz” klienci zostaną automatycznie przeniesieni do sklepu internetowego danego sprzedawcy. Przycisk będzie widoczny na stronie tuż obok guzika “lubię to”.

Z możliwości dodania na swoich profilach facebookowych przycisku “Shop Now”, czyli “kup teraz”, najpierw skorzystają firmy ze Stanów Zjednoczonych. W 2015 roku funkcja ma być dostępna dla internetowych sprzedawców na całym świecie.

Nowe funkcje zwiększają konwersję

Funkcja “kup teraz” nie jest jedyną nowością, którą Facebook wprowadza w celu ułatwienia swoim użytkownikom biznesowym nawiązania interakcji z potencjalnymi klientami. Administratorzy facebookowych profili będą mogli wybrać teraz jeden z siedmiu nowych przycisków. Wśród nowych funkcji, poza Shop Now, znalazły się również: Book Now, Contact Us, Use App, Play Game, Sign Up and Watch Video.

Celem jest zdobycie nowych klientów i zwiększenie konwersji. Testy potwierdzają, że to rozwiązanie przynosi rezultaty. Podczas trzytygodniowego programu pilotażowego internetowy sprzedawca Dollar Shave Club dzięki funkcji Sign Up dwuipółkrotnie zwiększył współczynnik konwersji.

Social media rozwijają e-commerce

Za wprowadzenie rozwiązania “kup teraz” odpowiedzialna jest firma Stripe. Posiada ona szybki i bezpieczny interfejs programowania aplikacji API, pozwalający na błyskawiczną finalizacje zamówienia i dokonanie płatności.

“Stworzyliśmy tę funkcję z myślą o prywatności i bezpieczeństwie transakcji. Żadne dane kart kredytowych czy debetowych nie znajdą się w obiegu reklamodawców po zakończeniu transakcji, a mimo to system zapamięta wybraną formę płatności. Nie chcemy się skupiać na handlu jako takim. Reklamy dostępne w naszym serwisie to najlepsze, co możemy zrobić by rozwinąć rynek e-commerce” – tłumaczy Sheryl Sandberg, Chief Operating Officer w Facebooku.

Jest to kolejny przypadek współpracy Facebooka z firmą Stripe. W roku 2013 to właśnie Stripe wprowadził opcje autouzupełniania informacji o płatności z użyciem danych przechowywanych na Facebooku (przy korzystaniu z  aplikacji pochodzących od podmiotów trzecich).

Twitter prekursorem

Wśród portali społecznościowych jako pierwszy możliwość robienia zakupów wprowadził Twitter. Nowa funkcja zadebiutowała we wrześniu 2014 roku.

Na razie zakupów za pomocą przycisku „kup teraz” mogą dokonywać amerykańcy użytkownicy Twittera. Specjalne przyciski są umieszczone przy niektórych wpisach. Twitter obecnie współpracuje z takim detalistami jak Burberry czy Home Depot oraz artystami takimi jak Wiz Khalifa oraz Megadeath.

Dzięki nowej usłudze zakupy są bardzo proste. Wszystko odbywa się na Twitterze bez konieczności przechodzenia na stronę producenta. Wystarczy że użytkownicy klikną przycisk “kup teraz”, a później wprowadzą adres dostawy oraz metodę płatności. Zamówienie jest automatycznie przesyłane do detalisty, który je realizuje.

Nie jest pierwsza usługa Twittera skierowana na e-commerce. Wcześniej serwis umożliwił dodawanie produktów do koszyka Amazon za pomocą hasztagu #AmazonCart. Inne wcześniejsze inicjatywy firmy to m. in. możliwość wysyłania kart podarunkowych do realizacji w kawiarniach Starbucks.

Reklama

SCF 2017 Spring