Bdsklep integruje serwisy sprzedażowe

e- commerce webdesign

Bdsklep.pl uruchomił platformę, która umożliwia robienie zakupów w różnych sklepach posługując się jednym loginem i jednym koszykiem.

Jest to odpowiedź na coraz większe oczekiwania klientów co do sposobu robienia zakupów. Według OC&C Strategy Consultants konsumenci coraz częściej migrują w stronę portali specjalistycznych poświęconych wybranej branży.

Pasaż  bdsklep strategia

Pasaż handlowy bdsklep.pl

„Według naszych obserwacji rynku oraz opinii ekspertów, klienci sklepów internetowych coraz częściej zwracają uwagę na narrację, która towarzyszy zakupom. Powoduje to, że jeżeli chcą stykać się np. z kulturą, to niekoniecznie bannery reklamujące chemię gospodarczą są przez nich pożądane” – mówi Jacek Palec, prezes zarządu bdsklep.pl.

Jedno konto klienta

Platforma w formie pasażu została po raz pierwszy zaprezentowana klientom w październiku 2014 roku. Prace nad jej wdrożeniem rozpoczęły się jednak prawie rok wcześniej i polegały głównie na przygotowaniu mechanizmu wspólnego koszyka i konta użytkownika.

„Od jakiegoś czasu uruchamialiśmy kolejne sklepy, które stanowią obecnie skład całego pasażu. W pierwszej fazie wdrożenia uruchomiliśmy dedykowane platformy bdwino.pl, bdkultura.pl i bddziecko.pl, które uzupełniły działające już od dłuższego czasu sklepy bdsklep.pl oraz bdkarma.pl” – tłumaczy Palec.

Główną cechą internetowego pasażu handlowego jest połączenie za pomocą jednego konta klienta oraz jednego koszyka kilku platform sprzedażowych o różnej narracji i asortymencie z łatwą i szybką nawigacją pomiędzy sklepami.

Dobór filtrów i kategorii

Do tej pory w Polsce nie było podobnej platformy. Pomimo kupowania w wielu sklepach, klient loguje się do systemu poprzez jeden login, ma jedną płatność i jedna dostawę.

„W pierwszej kolejności stawiamy na dwa najważniejsze parametry: szeroki wybór asortymentu oraz wygodę nawigacji i robienia zakupów – wyjaśnia Paweł Paszkowski, dyrektor generalny bdsklep.pl.

„Bardzo ważne przy tworzeniu pasażu było dla nas to aby każdy użytkownik miał dopasowany do swoich potrzeb sposób narracji sprzedażowej oraz dobór filtrów i kategorii, do których jest przyzwyczajony kupując produkty z danej grupy asortymentowej. Inaczej bowiem kupuje się produkty dla dzieci, a inaczej książki czy też karmę dla zwierząt. Naszym celem było więc dopasowanie każdego sklepu pod specyficzny rodzaj asortymentu.”

System rekomendacji konsumenckich

Głównym elementem całego pasażu jest jego TOP, w którym znajdują się zakładki poszczególnych sklepów oraz duże pole koszyka. Przechodząc pomiędzy serwisami ta część pozostaje niezmienna dając użytkowi poczucie tego, że jest dalej w tym samym serwisie a jego zakupy, które dodał do koszyka są cały czas dostępne. Zmienia się jedynie narracja, w której dokonywane są zakupy w poszczególnych sklepach.

Pasaż bdsklep strategia

Bardzo istotne dla rozwiązania jest wdrożenie nowego silnika wyszukiwarki oraz systemu rekomendacji konsumenckich, połączonego z marketingiem automatycznym i rozbudowanym CRM-em. Pozwala to w sposób intuicyjny dokonywać zakupów. Po przejściu przez wszystkie sklepy, które odwiedza użytkownik wystarczy kliknąć pole koszyka i otrzymujemy podsumowanie zakupów z wszystkich serwisów. Kontynuacja zakupów następuje już w tradycyjny sposób.

Użytkownik przechodzi normalną ścieżkę zakupową, podaje dane do wysyłki, wybiera rodzaj płatności i dostawy. Plan rozwoju obejmuje w najbliższych miesiącach dalsze horyzontalne uruchamianie kolejnych sklepów. W pierwszej kolejności będą to kosmetyki, później kategoria „do it yourself”.

Reklama

SCF 2017 Spring