Aplikacja Amazon usunięta z Google Play Store

amazon aplikacja mobilna androidZe sklepu Google Play, w nie do końca jasnych okolicznościach, zniknęła aplikacja Amazon na system Android. Do momentu usunięcia została ona pobrana kilkadziesiąt milionów razy.

Tajemnica zniknięcia aplikacji Amazon została bardzo szybko rozszyfrowana. Okazało się, że narusza ona nowe zasady wprowadzone przez Google.

Chodzi o to, że mobilna aplikacja Amazon dla Androida służyła nie tylko do robienia zakupów, ale posiadała również wbudowany sklepik z aplikacjami zintegrowany z Amazon AppStore.

Google Play broni się przed konkurencją

Nowe zapisy Developer Distribution Agreement zostały wprowadzone przez Google pod koniec września 2014 roku. Nowy regulamin zakazuje m.in. wprowadzania do Google Play aplikacji, które mogą pobierać i instalować inne aplikacje. Mówiąc wprost, żadna dostępna w tym miejscu aplikacja nie może być ukrytym sklepem i tam samym być konkurencją dla Google Play. A tak było w przypadku aplikacji stworzonej przez Amazon, która umożliwiła pobranie m.in. gier.

Zdaniem przedstawicieli Amazon winnym całego zamieszania jest Google, które nagle wprowadziło nowe regulacje dla swojego sklepu.

Aplikacja prosto ze strony www

“Nasza nowa aplikacja dla Androida zadebiutowała 9 września 2014 roku. Dzięki niej klienci mieli dostęp do wszystkich produktów z naszego cyfrowego katalogu, mogli również oglądać filmy czy seriale. Po kilku tygodniach Google wprowadził zmiany w regulaminie. Tym samym zostaliśmy zmuszeni do wycofania naszej aplikacji z Google Play” – informuje Amazon.

Obecnie aplikację Amazon dla Android można bezpośrednio pobrać ze strony internetowej amerykańskiego giganta sprzedaży internetowej.

Amazon rządzi w mediach społecznościowych

Trudno powiedzieć, czy usunięcie aplikacji Amazon ze sklepu Google zaszkodzi amerykańskiemu potentatowi. Należy pamiętać, że koncern Amazon znakomicie radzi sobie w świecie mediów społecznościowych.

Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę eDigitalResearch, tylko w Wielkiej Brytanii w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2014 roku firma Amazon zyskała na Twitterze 141 tysięcy nowych obserwujących co oznacza 144% wzrostu licząc rok do roku. Firma zajęła dziewiąte miejsce w ogólnej klasyfikacji firm z największą liczbą obserwujących (oznacza to wzrost o dziewięć pozycji w klasyfikacji).

W czasie badania sprawdzono także jak zmienia się liczba Brytyjczyków lajkujących funpage e-detalistów. Amazon miał najwięcej lajków na swoim fanpage’u  – 5 milionów (stan na czerwiec 2014). Jest to o ponad milion więcej niż zajmujący drugie miejsce Topshop. Na trzecim miejscu znalazł się Asos z wynikiem 3,4 miliona osób.

Reklama

SCF 2017 Spring