Badanie: e-mail marketing dźwignią e-commerce

email marketing raport ecommerceAż 64% konsumentów po otrzymaniu maila reklamowego jest skłonna kliknąć w link i sprawdzić ofertę danego sklepu.

Takie, dość zaskakujące wyniki, przynosi badanie przygotowane przez portal Give as you Live. Ankieta została przeprowadzona w listopadzie 2014 roku w Wielkiej Brytanii na próbie ponad 4200 konsumentów.

E-mail marketing bije social media

Okazuje się, że e-mail marketing jest znacznie skuteczniejszym narzędziem niż posty i reklamy zamieszczane na portalach społecznościowych. Te przyciągają uwagę jedynie 10% internautów. Mało efektywne są także bannery reklamowe wyskakujące na stronach internetowych. Wzbudzają one zainteresowanie jedynie 7% konsumentów.

“To zaskakujące wyniki. Biorąc pod uwagę niezliczoną liczbę maili, jakie codziennie wpadają do naszej skrzynki, nie spodziewaliśmy się, że mogą one w takim stopniu przykuwać uwagę klientów. Mogłoby się wydawać, że to media społecznościowe są lepszym nośnikiem treści reklamowych w sieci” – komentuje Steff Lewis, head of consumer insights w firmie Give as you Live.

Największą uwagę internautów przyciągają oferty przysyłane przez sieci oferujące odzież i akcesoria modowe. Tak wskazało 42% respondentów. Na kolejnych miejscach znalazły się biura podróży (28%) i strony z grami i płytami DVD (25%).

Jak zwiększyć otwieralność i klikalność

Każdej godziny na świecie wysyłane są ponad 122 miliardy e-maili, jednak spora część z nich wpada wprost do kosza. Według danych firmy Madison Logic, od 11 do 15% e-maili nie zostaje nawet otwartych. Z drugiej strony, jak wskazują wyniki badań firmy Monetate, w pierwszej połowie 2014 roku e-mail marketing odnotował 18-procentowy wzrost w skali roku, a wydatki na ten rodzaj promocji osiągną w 2016 roku pułap dwóch i pół miliarda dolarów.

Czego jeszcze e-mail marketerzy mogą się nauczyć, aby ich przekaz zamiast do spamu, trafiał do potencjalnego klienta? Jest kilka sztuczek, które sprawny marketer powinien opanować, aby zapewnić swoim wiadomościom wyższy współczynnik otwieralności i klikalności. Ta ostatnia jest na dość niskim poziomie: liczba osób, które faktycznie otworzyły daną wiadomość i kliknęły w link zawarty w jej treści waha się między 2,1 a 5%.

Pierwszą i najważniejszą z nich jest umiejętność sprawnego formułowania tematu wiadomości. Madison Logic radzi, aby liczba znaków w temacie nie przekraczała 50 oraz była wolna od znaków interpunkcyjnych. Wskazane są za to wielkie litery oraz personalizacja treści. Jeżeli użyjemy imienia odbiorcy, to szansa na odczytanie przez niego wiadomości rośnie o 22%.

Jeśli chodzi o samą treść wiadomości, powinna ona być tak skonstruowana aby nie stać w sprzeczności z tematem. Inne wskazówki dotyczą ogólnych zasad zarządzania platformami e-commerce, jak na przykład przeprowadzanie testów A/B czy optymalizacja dla urządzeń mobilnych.

Reklama

SCF 2017 Spring