Google wprowadza usługę “kup teraz”

google kup teraz przycisk e-commerceNowa funkcja ma się pojawić w serwisie Google Shopping. Tym samym Google chce rzucić wyzwanie firmie Amazon, która wprowadziła funkcję “one-click ordering”.

Walka o rząd dusz na rynku e-commerce nabiera tempa. Jak donosi The Wall Street Journal, Google zamierza wzmocnić swoją pozycję na tym rynku dodając nową funkcję – “kup teraz”.

Dzięki niej internauci korzystający z serwisu Google Shopping będą mogli łatwiej i szybciej kupować interesujące ich produkty. I co najważniejsze, zrobią to korzystając z wyszukiwarki Google.

Walka o e-klienta

Obecnie osoby korzystające z serwisu Google Shopping mogą jedynie przeszukiwać ofertę e-sprzedawców w celu znalezienia interesujących ich towarów. Jeżeli je znajdą, muszą kliknąć na link i tym samym zostają przeniesieni na stronę internetową danego sklepu. Dzięki funkcji “kup teraz” ma się to zmienić.

To nie oznacza jednak, że Google chce aktywnie wejść na rynek e-commerce. Nie zamierza także organizować logistyki związanej z dostarczaniem towarów wynalezionych i kupionych za pośrednictwem serwisu Google Shopping. Celem jest “zatrzymanie” klientów i zachęcenie ich do korzystania z wyszukiwarki opartej na silniku Google. Tym samym firma nie zamierza konkurować ze sklepami online. To raczej rękawica rzucona w kierunku takich graczy jak Amazon.

Starcie gigantów: Amazon vs Google

Rywalizacja między Google a Amazon toczy się w ostatnim czasie na wielu polach. Ze sklepu Google Play zniknęła mobilna aplikacja Amazon na system Android. Okazało się, że narusza ona nowe zasady wprowadzone przez Google.

Chodzi o to, że mobilna aplikacja Amazon dla Androida służyła nie tylko do robienia zakupów, ale posiadała również wbudowany sklepik z aplikacjami zintegrowany z Amazon AppStore. Nowy regulamin zakazuje m.in. wprowadzania do Google Play aplikacji, które mogą pobierać i instalować inne aplikacje. Mówiąc wprost, żadna dostępna w tym miejscu aplikacja nie może być ukrytym sklepem i tam samym być konkurencją dla Google Play.

Portale społecznościowe nie pozostają w tyle

Systematyczny rozwój sprzedaży internetowej powoduje, że funkcję „kup teraz” wprowadzają także giganci mediów społecznościowych. Pierwszy był Twitter, a ostatnio dołączył do niego Facebook, który uruchamia opcję robienia zakupów z poziomu postów.

Po kliknięciu przycisku “kup teraz” użytkownicy Facebooka zostaną automatycznie przeniesieni do sklepu internetowego danego sprzedawcy. Przycisk będzie widoczny na stronie tuż obok guzika “lubię to”.

Z możliwości dodania na swoich profilach facebookowych przycisku “Shop Now”, czyli “kup teraz”, najpierw skorzystają firmy ze Stanów Zjednoczonych. W 2015 roku funkcja ma być dostępna dla internetowych sprzedawców na całym świecie.

Reklama

SCF 2017 Spring