Niemcy: Zalando wprowadza rewolucyjny system odbioru paczek

zalando sklep online logistyka ecommerceJuż od początku 2015 roku klienci Zalando będą mogli odbierać internetowe zakupy nawet podczas swojej nieobecności w domu.

Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu PaketButler, specjalnych, ogniotrwałych toreb, które klienci mogą  zainstalować na zewnątrz swoich mieszkań lub domów. Pomysłodawcą tego rozwiązania jest Deutsche Telekom, a firmą która będzie dostarczać przesyłki – DHL.

Zalando rozpocznie testy PaketButler w styczniu 2015 roku. Potrwają one przez trzy miesiące i weźmie w nich udział 200 mieszkańców Berlina. Jeżeli program pilotażowy zakończy się sukcesem, niemiecki gigant sprzedaży internetowej nie wyklucza wprowadzenia tego rozwiązania na stałe do swojej oferty.

Torba z technologią NFC

Cały system działa bardzo prosto. Klient wchodzi do sklepu internetowego Zalando i zamawia przesyłkę pod wskazany przez siebie adres. Gdy paczka jest przygotowana do wysłania, firma kurierska DHL informuje o tym kupującego.

Ten może wówczas umieścić przed drzwiami specjalną, zamykaną na elektroniczny zamek torbę. System zabezpieczeń oparty jest na technologii NFC, czyli tzw. komunikacji bliskiego pola. Dzięki temu kurier może otworzyć torbę i umieścić w niej paczkę. Torba jest przymocowana do drzwi za pomocą specjalnego uchwytu, który uniemożliwa jej kradzież. W ten sam sposób klient może również zwrócić produkty, których z jakiś powodów nie zamierza jednak kupować.

Torba PaketButler będzie kosztować ok. 100 euro. Na razie dostęp do niej będą mieli jedynie kurierzy z firmy DHL, ale niewykluczone, że w przyszłości również inne firmy kurierskie zostaną włączone do tego systemu.

paketbutler zalando delivery

Torba PaketButler

Zalando stawia na click and collect

Zalando już od pewnego czasu testuje różne metody dostarczania przesyłek do swoich klientów. Jak mówi w rozmowie z redakcją Evigo.pl Robert Schütze, country manager Poland w firmie Zalando, obecnie firma testuje na niektórych rynkach możliwość samodzielnego odbioru towaru w specjalnie przygotowanych do tego miejscach. Tak dzieje się m.in. w Niemczech, Anglii i krajach skandynawskich.

“To bardzo wygodne rozwiązanie, które cieszy się popularnością wśród klientów. Każdy rynek ma jednak swoją specyfikę. Analizujemy to rozwiązanie pod kątem polskiego rynku i nie wykluczone, że takie punkty odbioru towaru powstaną również w Polsce” – wyjaśnia Robert Schütze.

Zalando jest jednym z  europejskich liderów sprzedaży odzieży i obuwia online. Obszerna oferta dla kobiet, mężczyzn i dzieci obejmuje zarówno popularne marki, jak również artykuły najbardziej znanych projektantów.

Obecnie Zalando oferuje produkty ponad 1,5 tysiąca marek. Oprócz obuwia i odzieży, klienci sklepu internetowego Zalando mogą kupić ekskluzywne akcesoria, a także artykuły sportowe. Zalando oferuje bezpłatne przesyłki i zwroty, darmową infolinię oraz 100-dniowe prawo zwrotu wszystkich produktów.

Reklama

SCF 2017 Spring