Twitter ulepsza spersonalizowany przekaz reklamowy

twitter targetowanie mobilnie ecommerceTwitter systematycznie uruchamia nowe funkcje, które mają ułatwić reklamodawcom dotarcie z promowanymi treściami do właściwych odbiorców.

Ponad 80% użytkowników Twittera korzysta z niego za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To gigantyczne grono potencjalnych klientów.

Twitter postanowił to wykorzystać i udostępnił dwa nowe narzędzia, które mają pomóc detalistom dotrzeć do klientów z jak najbardziej spersonalizowaną ofertą. To znacznie zwiększa efektywność takich kampanii reklamowych.

Nowe narzędzie m-commerce

Pierwszą z nowych funkcji jest możliwość zawężenia grona odbiorców danego przekazu reklamowego na podstawie dostawcy usług mobilnych, z którego korzystają. W ten sposób łatwiej jest m.in. prowadzić akcje lojalnościowe skierowane tylko i wyłącznie do klientów danego operatora mobilnego.

Funkcję można też wykorzystać w odwrotny sposób i przeprowadzić kampanię promocyjną mającą na celu przyciągnięcie nowych klientów. Wówczas Tweety widoczne będą wyłącznie dla użytkowników, którzy korzystają z usług innego operatora. Z tej funkcji mogą korzystać także m.in. producenci telefonów czy tabletów, a także twórcy mobilnych aplikacji.

Drugim rozwiązaniem wprowadzonym przez Twitter jest możliwość targetowania konsumentów, którzy właśnie kupili nowe urządzenie przenośne. To szczególnie przydatna funkcja dla twórców aplikacji mobilnych. Skoro ktoś kupił lub dostał nowe urządzenie i zainstalował na nim aplikację Twittera, być może będzie również zainteresowany ściągnięciem na swój telefon także innych programów.

Obecnie z obu funkcji mogą już skorzystać reklamodawcy w 35 krajach. Pierwsze testy przebiegły pomyślnie, dlatego wkrótce do tej listy dołączą kolejne rynki.

Skuteczniejszy remarketing

Ustalając grupę docelową danej kampanii marketingowej można naturalnie korzystać z wielu kryteriów, które wcześniej zostały wprowadzone przez Twittera. Zaktualizowane w tym roku funkcja Tailored Audiences pomaga dobrać nowych odbiorców kampanii reklamowych. Specjalny algorytm proponuje użytkowników o podobnych zainteresowaniach, w podobnym wieku albo mieszkających w pobliżu, którzy już figurują na liście odbiorców kampanii.

W ten sposób można zwiększyć zasięg działań remarketingowych i dotrzeć wyłącznie do odbiorców, których profile są zbliżone np. do najbardziej wartościowych klientów e-sklepu. Dobierać odbiorców można także uwzględniając czy zareagowali oni na kampanie prowadzone w przeszłości albo czy odwiedzili stronę e-sklepu.

Innym uruchomionym przez Twitter narzędziem dla reklamodawców internetowych jest Website Card. Marketerzy mogą wykorzystywać nowe narzędzie, by generować większy poziom ruchu w e-sklepie oraz przyciągać klientów z grupy docelowej. Aby to osiągnąć, mogą korzystać z opcji opartych na wskaźnikach takich jak np. słowa kluczowe. Website Card pozwala również zmierzyć konwersję z poszczególnych Tweetów w szczegółowy sposób, sprawdzając jak zaangażowanie w post przekłada się na zakupy.

Warto również przypomnieć, że Twitter jako pierwszy portal społecznościowy wprowadził możliwość dokonywania za jego pośrednictwem zakupów online. Funkcja “kup teraz” uruchomiona została we wrześniu 2014 roku w Stanach Zjednoczonych.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring