Serwis foodpanda podbija rynek w Europie

foodpanda rozwój Europa e-commerceFoodpanda, globalny serwis do zamawiania jedzenia online, przejmuje kolejnych konkurentów. Po wchłonięciu firm z Indii i Meksyku, tym razem na celowniku niemieckiego giganta znalazły się portale z Serbii, Czarnogóry, Bośni i Hercegowiny, Chorwacji oraz Węgier.

Serwis foodpanda należący do Rocket Internet, został uruchomiony w maju 2012 roku. Firma działała wówczas w 20 krajach. Obecnie, po 2,5 roku działalności, serwis dostępny jest już w 41 krajach na 5 kontynentach.

Foodpanda współpracuje z ponad 22 tysiącami restauracji. To czyni go największym na świecie serwisem do zamawiania jedzenia w internecie. Firma zapewnia również dostawy jedzenia pod wskazany adres.

Oferta zamówień online

Europa Środkowo-Wschodnia odgrywa ważną rolę w globalnej strategii rozwoju serwisu. Firma obecna jest już m.in. w Bułgarii, Rumunii, Rosji czy na Ukrainie. Teraz postanowiła wzmocnić swoją pozycję na innych europejskich rynkach. W połowie grudnia 2014 roku foodpanda ogłosiła serię przejęć firm z regionu Bałkanów oraz na Węgrzech.

Dzięki ostatnim akwizycjom w portfolio foodpanda znalazły się takie serwisy jak Donesi.com, Pauza.hr oraz Netpincer. Tym samym niemiecki serwis został liderem internetowych dostaw posiłków w Serbii, Czarnogórze, Bośni i Hercegowinie, Chorwacji oraz na Węgrzech. Celem jest zdobycie pozycji lidera w całej Europie Środkowo-Wschodniej.

“Dzięki ostatnim przejęciom nie tylko wzmacniamy naszą pozycję na tych rynkach, ale wzbogacamy i urozmaicamy także naszą ofertę dla klientów” – wyjaśnia Ralf Wenzel, Co-Founder and Managing Director w Grupie foodpanda.

Foodpanda znika z Polski

Do niedawna portal foodpanda obecny był również na polskim rynku. Serwis i aplikacja mobilna foodpanda.pl zadebiutowały w Polsce w lutym 2013 roku. Po roku działalności serwis umożliwiał zamawianie jedzenia 9 milionom użytkowników z 1200 restauracji w całym kraju.

Jednak w listopadzie 2014 roku doszło do przejęcia polskiej wersji serwisu przez PizzaPortal.pl. W wyniku negocjacji strony ustaliły, że polski serwis foodpanda przestanie całkowicie istnieć, a wszystkie restauracje, z którymi do tej pory współpracował wejdą do oferty PizzaPortal.pl.

Wartość polskiego rynku zamawiania jedzenia online szacowana jest na ok. 147 mln złotych rocznie.

Reklama

SCF 2017 Spring