Raport: jak globalne marki wykorzystują potencjał Snapchata

snapchat potencjal reklamowy ecommerceSnapchat to kolejny portal społecznościowy, który umożliwia firmom umieszczanie na swoich łamach treści reklamych. Pierwsze wyniki są więcej niż zadawalające.

Snapchat był jednym z pierwszych komunikatorów na świecie umożliwiającym przesyłanie efemerycznych wiadomości. Za jego pośrednictwem można wysyłać zdjęcia, filmy wideo lub rysunki. Nie są one jednak rejestrowane w systemie i ich odbiorca ma jedynie ok. 10 sekund na ich obejrzenie.

Z czasem twórcy Snapchat dodawali nowe usługi. Oprócz wysyłania ulegających samozniszczeniu plików, użytkownicy aplikacji mogą obecnie czatować również ze znajomymi, prowadzić rozmowy wideo czy stworzyć prywatny profil, tzw. story. W październiku 2014 portal zrobił kolejny krok – na jego łamach ukazała się pierwsza reklama.

Mobilna aplikacja rośnie w siłę

Jak wynika z raportu GWI Social Summary, Snapchat jest najszybciej rozwijającą się społecznościową aplikacją mobilną (jest dostępny na Andorida i iPhona) na świecie. W 2014 roku liczba osób korzystająca z tej aplikacji wzrosła o 56%. Potwierdzają to dane firmy comScore. W 2013 roku ze Snapchat korzystało nieco ponad 16,3 mln użytkowników na całym świecie, w ubiegłym roku ich liczba wzrosła już do ponad 25,3 mln.

To ogromna baza potencjalnych klientów. Dlatego Evan Spiegel, szef i założyciel Snapchata, już od kilku miesięcy zapowiadał, że do wiadomości które wysyłają sobie użytkownicy aplikacji będą dołączane treści reklamowe.

Giganci korzystają ze Snapchat

Pierwszy sponsorowany film na Snapchat został umieszczony w październiku 2014 roku. Był to 20 sekundowy klip przygotowany przez wytwórnię Universal Pictures, który promował amerykański horror zatytułowany “Ouija”. Akcja promocyjna trwała jedynie przez dobę. Jak zapewnia Doug Neil, odpowiedzialny w firmie Universal Pictures za marketing internetowy, w trakcie 24 godzin klip został obejrzany przez miliony użytkowników.

Od tamtego czasu z możliwości zamieszczenia reklamy na Snapchat skorzystały już m.in. takie firmy jak McDonald’s, Samsung, Macy’s, Amazon czy Hollister.

Duży potencjał reklamowy

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję Millward Brown, użytkownicy Snapchat bardzo pozytywnie zareagowali na treści reklamowe zamieszczone na portalu. Szczególnie dużą popularnością (60% pozytywnych reakcji) cieszyły się materiały reklamowe umieszczane w sekcji “Our Story”.

W ramach tej sekcji użytkownicy aplikacji na żywo dzielą się zdjęciami czy filmami z danego wydarzenia, np. koncertu, imprezy czy festiwalu. Wykorzystał to m.in. Samsung, zamieszczając swoje treści w wątku dotyczącym American Music Awards, czy Macy’s w temacie dotyczącym Thanksgiving Day Parade.

Reklama

SCF 2017 Spring