Raport: klienci doceniają spersonalizowany mailing

Raport Listrak: klienci chcą spersonalizowanych maili

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Listrak, 80% Amerykanów uważa za użyteczne maile, które zawierają oparte na historii zakupowej rekomendacje produktów.

Większość amerykańskich konsumentów (71%) ceni również maile, które zawierają rekomendacje oparte na historii wyszukiwania i przeglądania stron internetowych. 69% ceni też sobie retargeting w postaci reklam wyświetlających propozycje produktów, w oparciu o historię zakupową. 67% uważa też za użyteczne wyświetlanie podpowiedzi na stronie internetowej e-sklepu, w którym akurat robią zakupy.

Klient chce więcej niż deklaruje

Z badań wynika, że 44% Amerykanów, którzy otwierają i czytają maile promocyjne od sprzedawców otrzymuje tygodniowo pięć lub więcej maili od ulubionych sieci handlowych. 21% deklaruje, że tygodniowo otrzymuje ich dziewięć lub więcej.

Z drugiej strony, zapytani o maksymalną akceptowaną liczbę maili, które chcieliby otrzymywać tygodniowo od ulubionego sprzedawcy, jedynie 21% wskazało na pięć lub więcej. 17% zadeklarowało, że nie określa żadnej maksymalnej liczby, a 5% nie mogło się na żadną zdecydować.

Doceniana personalizacja

„Nie jest zaskakujący fakt, że ponad dwa razy więcej ankietowanych otrzymuje od ulubionej marki pięć lub więcej newsletterów niż deklaruje, że liczba ta jest do zaakceptowania. Gdy zapytać konsumentów o to, ile maili chcą otrzymywać, przeważnie podadzą oni zaniżoną liczbę.” – komentuje Ross Kramer, prezes firmy Listrak.

„Z podobnym zjawiskiem mieliśmy do czynienia w przypadku kampanii mailingowej Obamy w 2012 roku. Gdy wzrosła liczba maili z prośbami o dotacje wzrosła, nie było dla nikogo zaskoczeniem, że jednocześnie wzrosła liczba osób, które wypisały się z mailingu. Co ciekawe, jednocześnie wzrosła liczba wpłacanych dotacji.” – dodaje.

Nie tylko imię klienta

Jak zauważa Kramer, potwierdza się zjawisko zaobserwowane we wcześniejszych sondażach: subskrybenci chcą otrzymywać tym więcej maili, im bardziej są one spersonalizowane i trafiające w ich gusta oraz potrzeby.

Mimo to gdy spojrzeć na stosowany przez sprzedawców mailing, personalizacja dopiero raczkuje. Przede wszystkim przejawia się w tym, że w tytule maila pojawia się imię subskrybenta. Mimo że 68% ankietowanych docenia ten zwyczaj, to większość z nich oczekuje przede wszystkim personalizacji opartej na aktualnych danych o ich preferencjach.

Maile z bestsellerami

Jakich zatem treści konsumenci oczekują od spersonalizowanego mailingu? 40% oczekuje, że zobaczy produkty uszeregowane według ceny, 39% chce dowiedzieć się o nowościach w ofercie .38% chce poznać najwyżej oceniane produkty, 31% najlepiej sprzedające się, a 8% najczęściej „przypinane” na Pinterest.

Ankietę, na podstawie której powstał raport, przeprowadzono w Stanach Zjednoczonych w terminie 2-4 grudnia 2014 roku na próbie 2042 dorosłych Amerykanów.

Listrak jest firmą dostarczającą rozwiązania z zakresu marketingu cyfrowego omni-channel dla sprzedawców. Została założona w 1999 roku, obsługuje wiodących amerykańskich sprzedawców online, takich jak Waterford, Swell, The Grommet czy La-Z-Boy.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring