Instagram deklasuje Twittera pod względem zaangażowania fanów

Instagram generuje rekordowe zaangażowanie

Twitter sprawdza się jako nośnik newsów i aktualnych informacji, jednak Instagram bije go na głowę jeśli chodzi o zaangażowanie użytkowników – wynika z najnowszych danych opublikowanych przez firmę Socialbakers.

Instagram jest zdecydowanie najlepszym miejscem dla sprzedawców, którzy chcą tworzyć społeczność wokół marki i angażować użytkowników. Ostatnio popularność tej platformy społecznościowej rośnie skokowo. Obecnie z Instagrama korzysta już ponad 300 milionów użytkowników, z czego 70% mieszka poza Stanami Zjednoczonymi.

Instagram w biznesie

Marki, które na Instagramie radzą sobie najlepiej generują ponad 50 razy większe niż na Twitterze zaangażowanie w organiczne posty. W statystykach tych uwzględnione są aktywności takie jak retweetowanie, odpowiadanie i dodawanie do ulubionych na Twitterze.

Instagram daje firmom możliwość tworzenia swoistej kreatywnej opowieści o marce, a także gromadzenia wokół niej społeczności użytkowników, którzy utrzymują z nią ścisłe relacje i podzielają jej wartości.

Zara w mediach społecznościowych

Przykładem mogą być zamieszczane w serwisie niezwykłe fotografie National Geographic i Magnum Photos czy też zdjęcia najnowszych kolekcji Zary czy H&M. Treści te spotykają się z entuzjastycznym przyjęciem. Widać, że użytkownicy Instagrama rzeczywiście lubią obserwowane przez siebie firmy i marki.

Firma Socialbakers sprawdziła, jakie zaangażowanie generują posty 25 przeanalizowanych firm, które najlepiej angażują fanów w social media. Okazuje się, że na Instagramie jest ono nawet 50 razy większe niż na Twitterze. Dla jednego posta na Instagramie wynosi bowiem aż 3,31% w porównaniu z 0,07% na Twitterze.

Rekordowa liczba interakcji

Podobnie wyglądają statystyki jeśli chodzi o interakcje z profilami 25 najpopularniejszych marek. Na Instagramie jedna marka osiąga średnio 19,35 milionów interakcji, podczas gdy na Twitterze niewiele ponad 500 tysięcy.

Instagram przewyższa również Twittera pod względem całościowej liczby interakcji z profilami popularnych marek. 25 najlepiej angażujących firm wygenerowało łącznie 483,89 milionów interakcji, podczas gdy na Twitterze liczba ta wynosiła 12,55 milionów. Badanie zostało przeprowadzone pomiędzy 9 września a 9 grudnia 2014 roku.

Socialbakers śledzi i analizuje ponad osiem milionów profili w social media i obsługuje ponad 2,5 tys. klientów w 100 krajach świata. Firma zatrudnia 300 pracowników, ma biura w 11 krajach i otrzymała inwestycje w wysokości 34 milionów dolarów od Earlybird oraz Index Ventures.

Socialbakers analizuje obecność firm na największych portalach, takich jak Facebook, Twitter, YouTube, Linkedin, Instagram, Google+ oraz rosyjski  VKontakte.

Reklama

SCF 2017 Spring