Niemcy: Media Markt i Saturn wkraczają na eBay

ebay nowa aplikacja mobilnaNajwiększy w Europie sprzedawca sprzętu elektronicznego, niemiecka Grupa Media-Saturn, oficjalnie uruchomiła sprzedaż na portalu aukcyjnym eBay.

Do Grupy Media-Saturn należą dwie, znane również w Polsce, sieci sklepów ze sprzętem RTV/AGD – Media Markt i Saturn. Obie marki będą prowadziły na eBayu swoje niezależne sklepy. Łącznie w ofercie obu sklepów znajdzie się ponad 93 tys. produktów.

Produkty w ofercie online

“Dzięki obecności na eBayu zyskamy dostęp do ponad 16 mln potencjalnych klientów z rynku niemieckiego. To ciekawy i perspektywiczny kanał dystrybucji” – komentuje Wolfgang Kirsch, prezes zarządu Media-Saturn Germany. Spółka nie ukrywa, że w ciągu najbliższych trzech lat zamierza zwiększyć udział sprzedaży online z obecnych 7% do 10% całych obrotów.

Obie sieci zaprezentują na eBayu swoją pełną ofertę. Media Markt zaoferuje w swoim sklepie ponad 52 tys. produktów, a Saturn ponad 41 tys. Większość z nich będzie dostępna w trybie “buy it now”, czyli “kup teraz”, po z góry określonych cenach.

Klienci mogą wyszukiwać interesujących ich produktów albo wpisując odpowiednie hasło w wyszukiwarce, albo przechodząc na podstrony Media Markt bądź Saturn. Zakupów można dokonywać zarówno z komputerów stacjonarnych, jak również z urządzeń mobilnych. Zakupione przez eBay towary dostarczane są klientom pod wskazany adres.

ebay media markt niemcy

Sklep Media Markt na portalu eBay

Grupa Metro stawia na omnichannel

Niemiecka Grupa Metro, do której należy również holding Media-Saturn, już wcześniej współpracowała z amerykańskim gigantem aukcyjnym. Takim przykładem jest działający od 2013 roku internetowy outlet marki Saturn, w którym użytkownicy eBaya mogą kupować m.in. produkty poekspozycjne.

Innym przykładem był uruchomiony przy współpracy z eBayem i PayPalem nowatorski “Inspiration Store”. Sklep, który łączy zalety zakupów online i offline, powstał w centrum handlowym Weserpark w Bremie. Będzie czynny jedynie do połowy stycznia 2015 roku.

Sklep ma 200 mkw. powierzchni, a w asortymencie znajduje się ok. 400 pozycji pochodzących z oferty eBay oraz należących do Grupy Metro sklepów Real, Media Markt i Kaufhof. Asortyment będzie się zmieniał co dwa tygodnie. Jego celem było zaprezentowanie możliwości jakie daje sprzedaż w kanale multichannel.

Grupa Metro jest jedną z największych firm zajmujących się handlem detalicznym na świecie. W portfolio Grupy wchodzą takie sieci jak Metro Cash&Carry, Real, Media Markt, Saturn oraz Galerie Kaufhof. Łącznie posiada ok. 2,2 tys. placówek w 32 krajach na świecie.

Reklama

SCF 2017 Spring