American Apparel: dwucyfrowy wzrost sprzedaży online w drugim kwartale

American Apparel

American Apparel, firma odzieżowa operująca w 60 krajach, odbiła się po kryzysie finansowym. Pozycję na rynku spółka odbudowuje dzięki wzmożonej dystrybucji kanałami online.

Jak wynika z oficjalnego komunikatu spółki, między kwietniem a czerwcem 2013 całkowita sprzedaż online wzrosła o 16% w porównaniu z drugim kwartałem 2012. W tym czasie klienci firmy wydali przez internet niemal 14,5 mln dolarów. W efekcie całkowita wartość sprzedaży netto wzrosła o 9% osiągając 162,2 mln dolarów. W pierwszej połowie 2013 sprzedaż online wzrosła o 18,5% osiągając 29,5 mln dolarów.

W poprzednich latach spółka borykała się z  problemami finansowymi. W 2011 r. American Apparel, która jest notowana na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych, cudem uniknęła bankructwa. Pomogła emisja obligacji opiewających na 206 mln dolarów.

„Cieszymy się z kolejnych dobrych wyników sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji” – powiedział Dov Charney, prezes American Apparel. MImo to firmie nie udało się uniknąć strat. W drugim kwartale tego roku strata netto wyniosła 37,5 mln dolarów, w porównaniu do 15,3 mln dolarów w drugim kwartale ubiegłego roku. Ten negatywny wynik  to głównie efekt prowadzonych inwestycji, na przykład w nowo budowane centrum dystrybucji. Jednak prezes Charney twierdzi, że wydatki były niezbędne, aby „wzmocnić serwis zaopatrzenia” oraz by osiągnąć cele długoterminowe.

American Apparel to firma produkująca odzież oraz zajmująca się dystrybucją markowych ubrań dla mężczyzn, kobiet, a także dla zwierząt. Spółka z siedzibą w Los Angeles prowadzi 245 sklepów tradycyjnych oraz platformę internetową. Firma zatrudnia 10 tys. osób, a w 2012 jej przychody osiągnęły 547 mln dolarów.

Reklama

SCF 2017 Spring