Facebook testuje nową funkcję “Sprzedaj”

facebook test opcja sprzedazy ecommerceMasz coś do sprzedania? Kliknij przycisk „Sell Something” i zamieść ogłoszenie na Facebooku.

Największy portal społecznościowy na świecie właśnie wprowadził dodatkową funkcję – “Sell Something”, czyli “Sprzedaj”. Na razie prowadzone są testy na niewielkiej, wyselekcjonowanej grupie użytkowników portalu.

Niewykluczone jednak, że już wkrótce użytkownicy Facebooka również w Polsce, zamiast zamieszczać ogłoszenie na OLX.pl czy gumtree.pl, będą mogli sprzedać niepotrzebne im rzeczy za pośrednictwem amerykańskiego serwisu społecznościowego.

Sprzedaż w ramach grup

Jak informuje Facebook, wystawienie produktu bądź usługi do sprzedaży odbywa się jedynie w ramach tzw. grup, czyli prywatnych przestrzeni, w których można udostępniać określonej grupie odbiorców informacje, zdjęcia, dokumenty, czy wysyłać im wiadomości.

Po kliknięciu przycisku “Sell Something” otwiera się specjalna ramka, w której można wpisać nazwę sprzedawanego przedmiotu, jego opis, podać cenę, zamieścić zdjęcie, a także dodatkowe informacje dotyczące np. opcji dostawy.

Facebook zastrzega równocześnie, że nie jest stroną transakcji, a za jej przebieg odpowiadają jedynie sprzedający i kupujący.

Social media rozumieją e-commerce

Facebook już pod koniec 2014 roku uruchomił opcję robienia zakupów z poziomu postów. Po kliknięciu przycisku “Kup teraz” klienci zostają automatycznie przeniesieni do sklepu internetowego danego sprzedawcy. Przycisk jest widoczny na stronie tuż obok guzika “Lubię to”.

Z możliwości dodania na swoich profilach facebookowych przycisku “Shop Now”, czyli “Kup teraz”, najpierw skorzystają firmy ze Stanów Zjednoczonych. W 2015 roku funkcja ma być dostępna dla internetowych sprzedawców na całym świecie.

Wśród portali społecznościowych jako pierwszy możliwość robienia zakupów wprowadził Twitter. Nowa funkcja zadebiutowała we wrześniu 2014 roku.

Na razie zakupów za pomocą przycisku “Kup teraz” mogą dokonywać amerykańcy użytkownicy Twittera. Specjalne przyciski są umieszczone przy niektórych wpisach. Twitter obecnie współpracuje z takim detalistami jak Burberry czy Home Depot oraz artystami takimi jak Wiz Khalifa oraz Megadeath.

Dzięki nowej usłudze zakupy są bardzo proste. Wszystko odbywa się na Twitterze bez konieczności przechodzenia na stronę producenta. Wystarczy że użytkownicy klikną przycisk “kup teraz”, a później wprowadzą adres dostawy oraz metodę płatności. Zamówienie jest automatycznie przesyłane do detalisty, który je realizuje.

Reklama

SCF 2017 Spring