Demandware będzie platformą dla sprzedawców omni-channel

Demandware online solutions

Demandware, jedna z wiodących amerykańskich platform e-commerce, przejęła firmę Tomax, dostarczającą rozwiązania do obsługi POS (point-of-sale).

Narzędzia stworzone przez Tomax zostaną zintegrowane z platformą Demandware i udostępnione korzystającym z niej sprzedawcom wielokanałowym. Firma została wykupiona za kwotę 75 milionów dolarów.

Rozwiązania w chmurze

Jak wyjaśnia prezes firmy Tom Ebling, dzięki narzędziom dostarczanym przez Tomax, platforma Demandware będzie mogła obsługiwać nie tylko witryny internetowe, ale również salony sprzedaży.

Tomax został wybrany z kilku powodów. Po pierwsze, podobnie jak Demandware, działa w chmurze. Po drugie narzędzie zostało stworzone z myślą o obsłudze dużych sieci. Jest w stanie przeprowadzać tysięce transakcji na godzinę. Nie bez znaczenia jest również 100-osobowy zespół, który wspomoże Demandware.

Firma Tomax będzie nadal funkcjonowała, nie zajdą też żadne zmiany personalne. Początkowo Demandware skupi się na integracji pomiędzy obydwoma produktami, dopiero potem nastąpi głębsza konsolidacja obu spółek.

Tomax uzupełni platformę Demandware i umożliwi jej obsługę sprzedawców wielokanałowych, na przykład zapewnianie sprzedawcom usługi click and collect. Zapewni też integrację sklepu internetowego z salonami sprzedaży, aż po terminale płatnicze.

Demandware poszerza portfolio

Tomax to kolejna spółka kupiona ostatnio przez Demandware. W styczniu 2014 roku przejęła ona Mainstreet Commerce, firmę specjalizującą się w zarządzaniu magazynami oraz organizowaniu dostaw. W październiku 2014 kupiła z kolei CQuotient, firmę dostarczającą sprzedawcom narzędzia analityczne.

Firma Tomax ma siedzibę w Salt Lake City, oferuje sprzedawcom narzędzie Retail.net, rozwiązanie w chmurze umożliwiające zarządzanie danymi, prowadzenie sprzedaży, obsługę POS oraz zarządzanie firmą. Korzysta z niego ponad 50 sieci handlowych, które w łącznie prowadzą ok 15 tysięcy salonów sprzedaży.

Demandware ma siedzibę w Bostonie, dostarcza platformę w chmurze dla sprzedawców internetowych. Obsługuje ok. 250 sprzedawców, którzy sprzedają za pośrednictwem ponad tysiąca sklepów internetowych. Wśród firm, które korzystają z rozwiązań Demandware, znajdują się: Tory Burch, Brooks Brothers i L’Oreal. Firma specjalizuje się szczególnie w rozwiązaniach dla sprzedawców z branży fashion, obsługuje 22 czołowych sieci handlowych z tego sektora.

Reklama

SCF 2017 Spring