Koncern Naspers wystawia na sprzedaż serwis Allegro?

Allegro sprzedaż internetowa Visa

Koncern Naspers wyprzedaje swoje aktywa w Polsce. Największa na polskim rynku platforma sprzedażowa Allegro wkrótce zmieni właściciela.

Pierwszą spółką na polskim rynku, którą sprzedał Naspers, był serwis Bankier.pl, przejęty przez szwedzką firmę Bonnier. Teraz południowoafrykański koncern szykuje się do sprzedania serwisu Allegro, który jest jednym z największych portali aukcyjnych w Europie Wschodniej. Jak dowiedział się Reuters, Naspers zamierza skoncentrować się na dużych, rozwijających się rynkach, takich jak Brazylia czy Chiny.

Kto kupi Allegro?

Wśród potencjalnych nabywców wymienia się największe polskie portale internetowe, takie jak Wirtualna Polska czy należący do koncernu Ringier Axel Springer Polska portalu Onet.

Allegro bije w Polsce na głowę wszystkie inne portale e-commerce, miesięcznie serwis odwiedza 12,5 miliona użytkowników. Serwis został wykupiony przez Naspers w 2007 roku oraz wprowadził na rynek czeski, estoński, węgierski, ukraiński i rosyjski.

Obecnie Allegro przechodzi restrukturyzację związaną ze zmianą strategii biznesowej. Aby nadążyć za zmieniającym się rynkiem, serwis odchodzi od modelu aukcyjnego i zamierza skupić się na sprzedaży mobilnej. Allegro ma na polskim rynku e-commerce pozycję wiodącą, rośnie jednak konkurencja ze strony markowych sklepów internetowych.

„Trendy pozwalają przewidzieć, że będziemy obserwować dalsze umacnianie się sklepów internetowych kosztem Allegro, a co za tym idzie wzrost rozpoznawalności marek sklepów oraz świadomości samych konsumentów w obszarze zakupów w sieci. A to przekłada się na coraz większe zaufanie ze strony konsumentów do podmiotów, które nie są ani agregatorami, ani pośrednikami na rynku e-handlu.” – komentuje Mateusz Gordon, specjalista e-commerce w firmie Gemius.

Rosnąca konkurencja e-commerce

„Na pozycję Allegro wpływają coraz sprawniej prowadzone działania samych sklepów zarówno w obszarze budowy wizerunku, jak i budowania lojalności. Nie bez znaczenia dla tej największej polskiej platformy transakcyjnej online jest sam Google, który zapewne zintensyfikuje działania w obszarze Google Shopping.”

„Stawki Google za przekierowania nadal będą rosły w modelu CPC lub coraz częściej będą się opierać o model CPS, co też nie sprzyja wspieraniu generowania ruchu przez agregatorów. Na sytuację Allegro na rynku polskim może też wpłynąć polska wersja Amazona. Zagrożeń jest sporo, niemniej jednak pozycja Allegro jest i nadal będzie mocna” – dodaje.

Aktualizacja:

Koncern Naspers ustami swojego rzecznika stanowczo zdementował informacje podane przez agencję Reuters.

“Allegro jest silnym oraz dochodowym biznesem e-commerce i Naspers nie ma planów związanych z jego sprzedażą” – powiedział cytowany przez Reutersa Meloy Horn, rzecznik firmy.

 

Reklama

SCF 2017 Spring