Raport: błyskawiczny rozwój światowego m-commerce

mobile technology e-commerce

Rosnące dochody konsumentów, szczególnie w krajach rozwijających, takich jak Chiny, jest jednym z głównych motorów napędowych wzrostu światowego rynku m-commerce – wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez amerykańskiego wydawcę ReportsnReports.com.

Wzrost sprzedaży mobilnej to jedna z cech charakterystycznych dla rynków zachodnich, gdzie konsumenci bardzo szybko adaptują ten kanał dystrybucji. Jego coraz większe rozpowszechnienie stanowi jedną z motywacji do rozwijania sprzedaży internetowej przez sieci handlowe. Raport Global M-Commerce Market 2015-2019 pokazuje, jak będzie przebiegał wzrost rynku m-commerce na świecie.

Portfele elektroniczne

Jednym z najważniejszych trendów wyróżnionych przez autorów raportu, jest coraz większa świadomość dotycząca istnienia i funkcjonowania portfeli mobilnych. Na rynku już od jakiegoś czasu funkcjonują rozwiązania, takie jak Google wallet czy PayPal, pojawiają się też nowości takie jak Apple Pay oraz inne mobilne portfele elektroniczne. Coraz większy wybór oferty sprawia, że klienci mają coraz większą wiedzę o tych narzędziach.

Rozpowszechnienie płatności mobilnych wspomaga rozwój oraz wzrost popularności wszystkich usług dostępnych na smartfonach i tabletach. W konsekwencji, coraz bardziej dynamicznie rozwija się rynek reklamy mobilnej. Dzięki rozwojowi m-commerce, sprzedawcom jest coraz łatwiej dotrzeć do klientów z ofertą 24 godziny na dobę. Analitycy spodziewają się więc, że średni wskaźnik rocznego wzrostu dla globalnego rynku handlu mobilnego będzie wynosił 32,23% w okresie 2014-2015.

Potencjał m-commerce

Jak wynika z raportu, jedną z głównych sił napędowych dla rozwoju m-commerce, jest bogacenie się społeczeństw oraz wzrost dochodów, które stają się wyższe niż koszty utrzymania. Konsumenci mają coraz więcej środków, które mogą przeznaczyć na kupowanie dóbr niebędących niezbędnymi.

Ponieważ potencjał zakupowy rośnie, klienci coraz więcej wydają na ubrania, sprzęt elektroniczny oraz artykuły pielęgnacyjne. Zwiększa się też upowszechnienie smartfonów i tabletów, klienci coraz częściej przerzucają się na zakupy mobilne, aplikacje sprzedażowe oraz płatności zbliżeniowe.

Najwięksi gracze

Aby sporządzić raport, przeanalizowano wartość i dynamikę rozwoju sprzedaży mobilnej największych globalnych sieci handlowych. Brano pod uwagę wyłącznie transakcje przeprowadzane na tabletach i smartfonach. Przeanalizowano rynki amerykański, chiński, Azji i Pacyfiku  bliskowschodni, afrykański oraz europejski.

Za największych graczy na rynku m-commerce uznano firmy: Alibaba Group, Amazon, Apple, ASOS, Bank of America, Barnes & Noble, Best Buy, BlackBerry, Costco Wholesale, eBay, GameStop, Google, Groupon, J. C. Penney, Kohl’s, LL Bean, Liberty Interactive, Macy’s, MasterCard, Microsoft, Netflix, Newegg, Office Depot, PayPal, Rakuten, Sears, Softcard, Staples, Target, Visa, Walmart oraz Zynga.

ReportsnReports.com to wirtualna biblioteka, w której dostępnych jest ponad 500 tysięcy raportów oraz pogłębionych analiz. Swoje analizy publikuje tam ponad 100 firm.

Reklama

SCF 2017 Spring