Wielka Brytania: Royal Mail pomaga sprzedawcom z eBay

royal mail logistyka omnichannelBrytyjska poczta Royal Mail wprowadziła nową usługę Click & Drop dla klientów biznesowych. Dzięki niej wystarczy jedno kliknięcie, żeby opłacić i zaadresować przesyłkę pocztową.

Nowa usługa powstała z myślą o małych i średnich firmach, które prowadzą sprzedaż na portalu eBay. W założeniu ma im to znacznie ułatwić wysyłanie licznych przesyłek.

Uruchomienie usługi Click & Drop to część większego planu, w ramach którego Royal Mail zamierza rozwinąć i usprawnić swoje usługi z zakresu IT.

Usługa Click & Drop

Dzięki nowej usłudze Click & Drop firmy sprzedające swoje produkty poprzez portal aukcyjny eBay będą mogły zintegrować swoje konta z internetowym systemem Royal Mail. To pozwoli im łatwo i szybko kupić i wydrukować etykiety pocztowe bez konieczności ręcznego wpisywania adresu każdego odbiorcy z osobna. Co więcej, system automatycznie sprawdzi poprawność wpisanego kodu pocztowego, co do minimum powinno ograniczyć ryzyko pomyłki.

Jeszcze w tym roku dostęp do konta systemu Royal Mail możliwy będzie online. Ta opcja będzie przewidziana jedynie dla największych partnerów brytyjskiej poczty.

Użytkownicy nowego systemu mogą zapłacić za nadanie przesyłki korzystając ze swojego konta na PayPalu, albo za pomocą karty płatniczej lub kredytowej. To spore ułatwienie, ponieważ dzięki temu mogą opłacić usługę pocztową z tego samego konta, na które wpływają im pieniądze od kupujących na eBayu.

Siła portali aukcyjnych

Na razie nowa usługa dostępna jest wyłącznie na rynku brytyjskim. Jeszcze w tym roku za pośrednictwem serwisu Parcelforce Worldwide będzie możliwe wysłanie przesyłki również zagranicę.

Nadawanie przesyłek będzie odbywało się tradycyjnie: wystarczy albo wrzucić ją do skrzynki pocztowej, albo dostarczyć do jednego z 11,5 tys. urzędów pocztowych na terenie całego kraju.

Nowa usługa Royal Mail jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie e-sprzedawców wystawianiem swojej oferty na portalach aukcyjnych typu eBay. W tym roku chce to zrobić ok. jedna czwarta małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się handlem w internecie. Aż 70% z  nich oczekuje wzrostu obrotów w 2015 roku.

Reklama

SCF 2017 Spring