USA: Google chce przejąć operatora płatności mobilnych

Google portfel mobilny

Koncern Google prowadzi negocjacje w sprawie przejęcia firmy Softcard, jednego z najważniejszych operatorów płatności mobilnych na amerykańskim rynku.

Gigant z Mountain View chce wzmocnić swoją pozycję na amerykańskim rynku płatności mobilnych i poszukuje nowych sposobów, by nie dać się wyprzedzić firmie Apple, która wprowadziła niedawno swój portfel mobilny Apple Pay. Jak donosi Wall Street Journal, trwają rozmowy w sprawie wykupienia firmy Softcard.

Google kontra PayPal

Firma jest własnością trzech operatorów mobilnych: AT&T, Verizonu oraz T-Mobile. Spółka obsługująca płatności smartfonami zwolniła w ubiegłym tygodniu 60 pracowników. Jak donoszą źródła WSJ, pozostali zawiesili czynności służbowe w oczekiwaniu na nabywcę.

https://www.youtube.com/watch?v=nNXc-fvIItw

Jedną z firm, która negocjuje przejęcie Softcardu, jest właśnie Google, który zaproponował cenę 50 milionów dolarów. Transakcją interesuje się też należący do eBay PayPal. Obecni właściciele Softcardu przychylniej patrzą jednak na Google, ponieważ wszystkie trzy firmy oferują klientom smartfony działające na systemie Android.

Google wprowadził na rynek jeden z pierwszych portfeli mobilnych, Google Wallet. Projekt był co prawda nowatorski, nie zyskał jednak zbyt wielu partnerów wśród sprzedawców, ponieważ nie współpracowały z nim firmy telekomunikacyjne.

Z kolei firmy AT&T, Verizonu oraz T-Mobile stworzyły Softcard (przedtem znany jako Isis) po to, by konkurowały z portfelem Google. Ten projekt także nie spotkał się z zainteresowaniem klientów na taką skalę, jakiej pierwotnie oczekiwano.

Apple Pay atakuje

Wprowadzenie na rynek portfela Apple Pay zaniepokoiło rynkowych rywali. Amerykanie masowo korzystają iPhone’ów i iPadów, wszyscy spodziewają się więc, że nowa usługa odniesie sukces i nie będzie miała problemów z pozyskaniem partnerów wśród sprzedawców oraz klientów. Właśnie na fali tego niepokoju Google podjął rozmowy z niegdysiejszymi rywalami, czyli firmami telekomunikacyjnymi, które stworzyły Softcard.

Ponieważ operatorzy sieci komórkowych wypracowali już sposoby na dzielenie się z Google zyskami operacyjnymi, gigant z Mountain View jest dla nich bardziej przystępnym partnerem niż PayPal. Google dzieli się bowiem z firmami telekomunikacyjnymi zyskami z wyszukiwania haseł na smartfonach z Androidem oraz z pobrań aplikacji ze sklepu Google Play.

Wizja elektronicznego portfela stworzona przez Google zakładała, że powstanie nowy system targetowania reklam mobilnych, na podstawie zakupów robionych przez klientów w sklepach stacjonarnych. Jeśli pozyskanie Softcardu oraz zacieśnienie współpracy z operatorami sieci pomoże zrealizować ten plan, być może Google zyska nową kartę w rozgrywce z Apple.

Reklama

SCF 2017 Spring