Poczta Polska: boom na krajowym rynku usług kurierskich

poczta polska ecommerce

Poczta Polska dostarczyła w czwartym kwartale 2014 roku o blisko 30% więcej paczek niż w tym samym okresie 2013 roku.

Polacy jeszcze nigdy nie kupowali w sieci tak dużo jak w czwartym kwartale 2014 roku. Przykładowo, w ostatnim tygodniu przed Wigilią (15-21.12) Poczta obsługiwała prawie dwa razy więcej paczek niż zwykle. Liczby te oddają sukcesywny wzrost rynku e-handlu w Polsce

Rosnący rynek e-commerce

Z roku na rok Polacy coraz chętniej zamieniają tradycyjny koszyk sklepowy na wirtualny. Ponad 80% Polaków posiadających dostęp do sieci kupiło choć część prezentów przez internet.

„W 2015 roku spodziewamy się około 20% wzrostu rynku zakupów w sieci. Poczta na rynku dostaw towarów kupionych i sprzedanych on-line już rośnie szybciej niż rynek. Korzystamy na dynamicznie rosnącym rynku e-commerce. To także wynik naszej ekspansji sprzedażowej i pozyskiwania nowych klientów. Sprzyjają temu między innymi zmiany w sieci placówek i dłuższe godziny otwarcia” – mówi Sławomir Żurawski, odpowiedzialny w Poczcie Polskiej za rozwój segmentu paczkowego (KEP).

Zaufanie do operatora

Jedną z głównych barier przy zakupach online są kwestie związane z zaufaniem do powodzenia procesu zdalnego zakupu towaru.

„Zaufanie do operatora przekłada się wprost na biznes sklepów internetowych ponieważ dzięki terminowej dostawie towaru cieszą się one nieposzlakowaną opinią sprawnego organizatora dostawy” – mówi Marek Lekki, członek zarządu ARC Rynek i Opinia komentując zrealizowane w grudniu 2014 badania „Proces zakupu uslug KEP”.

„2/3 badanych klientów indywidualnych deklaruje pełne zaufanie do Poczty Polskiej jako dostawcy przedmiotów kupionych on-line. Dla klientów wybór Poczty Polskiej jest intuicyjny i ma charakter „naturalnego odruchu”, co świadczy o ugruntowanym zaufaniu do firmy. Mamy tutaj więc do czynienia z przeniesiem pozytywnych cech narodowego operatora pocztowego na dany sklep internetowy” – komentuje Marek Lekki.

Przesyłki obsługiwane przez Pocztę Polską są odbierane przez kurierów w 14 sortowniach na terenie kraju. W grudniu 2014, czyli w czasie szczytu paczkowego, wskaźnik terminowości dla przesyłek ekonomicznych wyniósł 99,38%. Firma inwestuje we flotę pojazdów doręczających paczki i ładunki logistyczne. Od stycznia 2013 roku Poczta wymieniła blisko 2,2 tys. pojazdów. W 2014 roku wprowadziła 600 nowych aut z trzech tysięcy jakie wymieni do końca 2015 roku.

Reklama

SCF 2017 Spring